Az Atlanta Motor Speedway 1960 óta szerepel a NASCAR versenynaptárában, de ezen a hétvégén nagyon is új versenypálya lesz.
Míg Kyle Busch őrült futamot vár a megújult helyszínen, addig Denny Hamlin nem igazán tudja mit tudnak majd kihozni az autóból.
„Nem tudom, mire számítsak” – mondta Hamlin. „Nem tudom, hogy lesz-e draftolás. Nem hiszem, hogy szorosan egymás mögé verődve fogunk versenyezni. Nem lesz olyan, mint Daytona vagy Talladega, de vajon kialakulnak-e csoportok, szóval hogyan fogod felépíteni az autódat? Mindezek a dolgok kérdőjelesek, szóval fogalmam sincs, hogy mi várható.”
Bár Atlantának szüksége volt egy új burkolatra, amit 1997 óta először idén kapott meg, az illetékesek még tovább mentek azzal a sarkalatos döntéssel, hogy új profilúvá tették a létesítményt. A pálya dőlése meredekebb, 24-ről 28 fokra változott, de a kanyarokban a versenyfelület keskenyebb lett, 55-ről 40 lábra csökkent. Eközben az első szakasz szélesebb lett 55-ről 61 lábra nőtt, a fű egy részét pedig leaszfaltozták, hogy a versenyzőknek több helyük legyen. A hátsó egyenes szélessége pedig 55 lábról 42 lábra csökkent.
A NASCAR az új specifikációkat figyelembe véve arra számít, hogy Atlanta úgy fog működni, mint egy superspeedway. Ez vezetett ahhoz a döntéséhez, hogy a NASCAR Cup Series csapatai ezen a hétvégén az 510 lóerős, hét colos spoilerrel ellátott futamot csomagot kapják pont úgy, mint Daytonában és Talladega-ban.
Michael McDowell arra számít, hogy valóban a superspeedwayeken megszokott versenyt láthat majd a nagyérdemű közönség, de ezzel nem minden pilóta ért egyet.
Cindric az edzésekben bízik
„Szerintem sok szempontból hibrid lesz” – mondta az újonc Austin Cindric. „Őszintén szólva, nem igazán tudom. Azt hiszem, bizonyos értelemben arra készülünk, hogy superspeedway, de az autó és a tapadás viszonyában pedig azt látom, hogy nagy szükség van a manőverezhetőségre és a gyakorlásra, hogy kezelni tudd a dolgokat és közel tudj maradni a srácokhoz. Ez az egyik dolog, ami a fejemben van. Lesznek erősen szélárnyékos szituációk, de ha túl szorosan követek valakit, akkor az nehézségeket szülhet.”
„A gumik szempontjából is teljesen más a helyzet, mint Daytonában, és Talladegában, már csak az etapok szempontjából is. Kíváncsi vagyok, hogy ez hogyan egyensúlyozódik ki és hogyan működik majd. Még nem mentem egy kört sem a pályán, de lesz szabadedzés.”
Buescher már járt az új pályán
Chris Buescher egyike volt annak a három versenyzőnek, akik januárban részt vettek a Goodyear gumitesztjén Atlantában. Elmondása szerint három autó fért el egymás mellett, de az autó kezelhetőségének hirtelen változása már közrejátszott az ilyen szituációkban. Buescher úgy gondolja, hogy a teljes mezőnnyel nőni fog a sebesség is, és a versenyzőknek sokkal többet kell majd a gázzal korrigálniuk.
„Nem számítok arra, hogy ez egy Daytona vagy Talladega lesz” – mondta Buescher. „De talán közelebb áll majd hozzá, mint néhány itteni régebbi futamunk.”
Aztán ott van a háromszoros atlantai győztes Kevin Harvick, aki az egyik legjobb volt a régi létesítményben, de rövidre zárta a felé irányuló kérdésre adott választ.
„Fogalmam sincs” – mondta Harvick arról, hogy mire számíthat. „Nem is akarok belemenni abba, hogy nyilatkozzak arról a helyről.„