back to top
péntek, november 22, 2024

Az IndyCar lenullázná a NASCAR „előzésjavító” anyagát Texasban

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Az IndyCar három lehetséges megoldással állt elő annak érdekében, hogy több előzést láthassanak a nézők a Texasi versenyen.

- Reklám -

A cselekvésre az ad okot, hogy a 1,5 mérföldes ovál mind a négy kanyarjában a felső íven problémák akadnak – a NASCAR ide fektett le PJ1 tapadásjavító keveréket. Ez nem ízlik az IndyCar autóinak.

- Reklám -

A tapadási eltérés következtében az IndyCar pilótái a kanyarok alján maradtak tavaly, és nagyrészt elkerülték a felső ívet, hogy csökkentsék a megpördülés és a baleset valószínűségét, így a legutóbbi versenyek egymás mögötti sétakocsikázássá alakultak.

Bár a pálya erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy a PJ1 anyagot lesöpörje a pályáról, a felület alatti apró zsebekbe beágyazódott maradványok és a sötét színe miatt az aszfaltcsík hőmérséklete magasabb, mint az alsó sávban.

- Reklám -

A felső íven való haladás való haladás és a Firestone gumi természetes felhordásának hiánya mellett mindkét tényező hozzájárult a tapadás eltérő szintjéhez, és a legbátrabb versenyzőkön kívül nem próbálkozott senki itt.

A RACER megtudta, hogy három lehetséges megoldást fontolgat az IndyCar Texasban;

  1. megpróbálnak egy acélhálós eszközt áthúzni azokon a területeken, ahol a PJ1 megmaradt, annak érdekében, hogy az alsó és a második barázdában egyenletes tapadást hozzanak létre.
  2. A másik megoldás az, hogy megpróbálnak vegyi mosószert használni, hogy ugyanezt a hatást érjék el.
  3. A harmadik pedig – amely a legvalószínűbbnek tűnik – hogy a szombati két edzés egyikén külön időszakot alakítanak ki a versenyzők számára, hogy szépen lassan felgumizzák a felső ívet.

Ha sikerül a terv – amelyet a Team Penske-s Will Power már évek óta szorgalmaz – az visszaállítaná a versenyzőknek azt a képességét, hogy a bukástól való félelem nélkül mehessenek a pálya tetején, vagy alján.

Jelenleg két 60 perces edzést helyeznek el a szombati kvalifikáció előtt és után. A RACER úgy tudja, hogy az IndyCar azt vizsgálja, hogy az egyik edzéshez hozzáadjanak-e egy plusz 30 perces edzést, hogy a gumizás folyamatát véghez tudják vinni.