Christopher Bell megpördült az Auto Club Speedwayen tartott edzés utolsó pillanataiban.
„Nyilvánvaló, hogy ezeket az autókat nagyon nehéz vezetni” – mondta Bell mosolyogva a NASCAR on Fox-nak. „Izgatott vagyok emiatt. Szerintem nagyon jó móka lesz, ha egyszer beindulunk, és rutinra teszünk szert itt.”
Bell a 4-es kanyarban forgott meg, amikor a pitbe igyekezett. Jelezte a Joe Gibbs Racing csapatának, hogy „kipukkadt” a jobb első gumija.
„Nagyon elégedett vagyok a Rheem Camry-m egyensúlyával; azt hiszem, ennél jobbat nem is kívánhattam volna” – mondta Bell. „Csak megpróbáltam a pitbe kijönni, és megpördültem, mint a többiek.”
A fiatal Toyotás egyike volt annak az öt versenyzőnek, akinek problémája akadt a NASCAR Cup Series edzésén. Chris Buescher mellett ő volt az, aki megpördült, de sérülés nélkül megúszta.
Voltak akiknek sérült az autójuk
Kevin Harvick volt az első, aki balesetet szenvedett, Fordjával a 4-es kanyar falának tolatott. Néhány pillanattal később Ross Chastain is balesetet szenvedett ugyanitt. Bubba Wallace autójának jobb hátulja szenvedett sérülést, amikor az 1-es kanyarban falnak csapódott, majd megpördült.
Más vezetni az új technikát
Bell megjegyzései nem feltétlenül voltak váratlanok. Ahogy a versenyzők egyre több időt töltöttek a Next Gen autó tesztelésével, egyre gyakrabban hallatták, hogy az autó vezetése nagyobb kihívást jelent, mint az előző generációnál. Ty Dillon például úgy érezte, mintha a versenyzőknek kevesebb lehetősége lenne hibázni.
Mivel a Next Gen karosszéria szimmetrikus, a versenyzők által megszokott oldalerő megszűnt. A versenyzőknek most egy új érzéshez kell hozzászokniuk az autó jobb hátsó részét tekintve.
Az új autók másképp reagálnak, és a versenyzőknek nincs sok idejük korrigálni, amikor az kibillen az egyensúlyából. Az előző autóval ellentétben a Next Gen nem segíti ki a pilótákat, mielőtt a baj bekövetkezne.
„Nem akarjuk, hogy az autókat könnyű legyen vezetni” – mondta John Probst, a NASCAR versenyinnovációért felelős vezető alelnöke a Charlotte Motor Speedwayen tartott novemberi teszt során.
„Mindig is azt mondtuk, hogy a legjobb versenyzőket akarjuk az élen látni. Azt hiszem, ha megnézzük a sok változtatást, amit az autón végeztünk, az oldalirányú erő nagy része, ami korábban volt az autóban, eltűnt, így már nem olyan megbocsátó, mint ezelőtt.”
Keselowski örül, hogy nincs könnyű dolga a versenyzőknek
Brad Keselowski hasonlóan reagált Bellhez, de rámutatott arra, hogy az történt az autókkal amit a pilóták akartak.
„Az autókat nehéz vezetni, de ennek így is kell lennie” – mondta Keselowski. „Azt hiszem, sok versenyző ezt kérte, és azt kaptuk, amit akartunk.”
„Miután a mi csoportunk számára véget ért az edzés, azt hittem, hogy nagyon rosszak vagyunk. Ezt a dolgot szörnyen nehéz vezetni gondoltam, aztán láttam a többieket, és arra jutottam, hogy rendben, talán nem is volt ez olyan vészes.”