Greg Biffle 2016 óta nem versenyzett a NASCAR Cup Series-ben, de reméli, hogy a szezonnyitó Daytona 500-on változtathat ezen.
Hétfőn a NY Racing Team bejelentette, hogy Biffle a Grambling State University szponzori támogatásával a #44-es Chevrolet Camaro ZL1-es versenyautóval próbálja meg kvalifikálni magát az 500-ra. Mivel a csapat nem rendelkezik charterrel, ezért gyorsasági vagy a Duel adta lehetőségek által kell kvalifikálnia.
Biffle a 2003-tól 2016-ig tartó tizennégy éves pályafutása alatt a NASCAR Cup Series egyik legkiválóbb versenyzője volt. A mostani RFK Racing színeiben versenyezve tizenkilenc győzelmet szerzett, és második lett a 2005-ös bajnoki küzdelemben. A csapat 2016 után menesztette, mivel teljesítménye az azt megelőző két szezonban visszaesett. Bár tizennégy próbálkozása során soha nem nyerte meg a Daytona 500-at, 2004-ben megszerezte a pole-t, és első NASCAR Cup Series győzelmét is a 2003-as daytonai éjszakai versenyen aratta.
Érdekesség, hogy a NY Racing adta lehetőség nem az első alkalom lesz, hogy Biffle a #44-es rajtszámú autót vezeti. 2002-ben, egy évvel azelőtt, hogy állandó Cup versenyző lett, az utolsó három Cup futamból kettőt a Petty Enterprises színeiben futott a #44-es Chevrolet-vel, és mindkettőn a huszonötödik helyen végzett.
Biffle a NASCAR után is versenyzett
Greg Biffle 2018 óta a Sand Outlaw UTV sorozatban indul, és szórványosan a Stadium Super Trucksban is versenyez. Ez utóbbiban négy dobogós helyezése van, köztük három második helyezés.
Bár Biffle mostanában nagyrészt nem aszfalton indult, 2019-ben visszatért a NASCAR-ba, amikor a Kyle Busch Motorsports színeiben benevezett a Camping World Truck Series texasi fordulójára, ahol győzni is tudott.
Tavaly a Superstar Racing Experience elnevezésű sorozatban vett részt, ahol megnyerte a nyitó előfutamot Staffordban, majd a döntőben második lett, amit egy újabb előfutamgyőzelem és egy nyolcadik hely követett Slingerben.
„Nagyon izgatott vagyok, hogy lehetőséget kaptam a Next Gen autó vezetésére, és segíthetem a NY Racing belépését a 2022-es szezonba” – mondta Biffle.
„Mindig is azt mondtam, amióta visszavonultam a teljes idejű versenyzéstől, hogy megfelelő körülmények között visszatérnék. Egy sérült versenyző helyett beugrani vagy egy élvonalbeli csapatnál vezetni mindig is vonzó lesz számomra. Ezzel az egyedülálló lehetőséggel most felhasználhatom a tizennyolc évnyi tapasztalatomat, hogy segítsek ennek a nem charter csapatnak abban, hogy egy Richard Childress Racing által épített, Hendrick Motorsports motorral hajtott versenyautóval indulhasson a Daytona 500-on. Alig várom, hogy ezen a héten újra pályára léphessek, és azt csinálhassam, amit a legjobban élvezek.„