back to top
hétfő, november 25, 2024

Az IndyCar próbálja építeni a jövő – szimulátoros – generációját

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Az IndyCar komoly erőfeszítéseket tesz, hogy egy fiatal generációval ismertesse meg magát, ennek legjobb módja pedig a szimulátor.

- Reklám -

A legjobb része a szimulátoros versenyzésnek? Mindenki számára elérhető. Mindenki álmodhat, és 2022-ben bizony már el lehet jutni a szimulátortól, az IndyCarba.

- Reklám -

Az volt az álmom, hogy az IndyCarban szerepelhessek” – mondta a 2021-es bajnok Álex Palou a traxion.gg-nek adott interjúja során. „És egy másik álmom volt, hogy bajnok legyek.

A Chip Ganassi Racing versenyzője mindössze második amerikai évében pontosan ezt érte el. Mint sokan mások a csúcson, Palou is fiatalon kezdte a gokartozást. Valójában mindössze ötéves volt, amikor elkezdte.

- Reklám -

Az Arrow McLaren SP-nél a 2019-es IndyCar Év Újonca, Felix Rosenqvist kilencévesen pattant be a pilótaülésbe.

A svéd pilóta most a negyedik szezonját kezdi az IndyCarban. És bár az autóversenyzésben eltöltött idő alatt támaszkodott néhány szakértő tanácsára, Rosenqvist úgy véli, hogy mindenekelőtt önmagában kellett bíznia.

Szerintem leginkább saját magadra kell hallgatnod, és egyszerűen csak jól kell érezned magad az út során.

Mivel a 2022-es szezon február 27-én indul, Rosenqvist és Palou némi időt töltöttek a szimulátorban, hogy versenyrutinjuk éles maradjon.

Az INDYCAR Pro Challenge első versenyén Rosenqvist nyert, és egy hatalmas, 10 000 dolláros adományt ajánlott fel a nevében az IndyCar az általa választott jótékonysági szervezet számra, amely a Conquer Paralysis Now by Sam Schmidt volt.

Király, hogy a szimulátoron is gyakorolhatunk. Elég reális élményt generál arról, hogy milyen lesz a valóságban a pálya és az autó” – mondta a Pro Challenge bajnoka.

Palou egyetért, és azt mondja, elképesztő, hogy az emberek otthon is átélhetik – a szimulátorban – azt, amit ők.

Nagyon valóságos, ha kapsz egy megfelelő kormányt, megfelelő pedálokat… Szerintem nagyon közel van (a valósághoz), hogy őszinte legyek. A szimulátorok szerintem sokat fejlődtek az elmúlt évek során. És őrület, hogy otthon is átélheted ezeket az érzéseket.

Egyre nagyobb szerepet játszhat az IndyCar fejlődésében az E-Sport

Palou szerint teljesen új embereket érhet el a széria azzal, hogy megjelenik a szimulátoros platformon.

Több olyan közönséget is elérhetünk, akik nem igazán ismerik annyira az IndyCart, vagy nem igazán érdekli őket, mert nem ismerik a pályákat.

Úgy gondolom, hogy ha lehetőségük lesz látni az autókat, tesztelni az autókat, beállításokat építeni hozzájuk, versenyezni és látni, hogy milyen szórakoztató, akkor igazi rajongóvá válnak majd” – mondta Palou.

A regnáló bajnok nemrég jelentette be, hogy nagykövetként csatlakozik az E-Sport óriás Team Redline-hoz.

Rosenqvist tárt karokkal fogadja a szimulátoros versenyzés felemelkedését, és ő is azt mondja, hogy a széria valószínűleg fiatalabb közönséget vonz majd az IndyCarhoz.

Nagyszerű rajongói bázisunk van, de szeretnénk megfogni a fiatalabb közönséget is. Megismertetni az IndyCar-t az álmodozó gyerekekkel, és megmutatni, hogy ők is képesek erre.

Gyerekkoromban autóversenyzős játékokkal játszottam, és nagyjából így ismerkedtem meg a sporttal. Ez egy nagyszerű platform ezeknek a gyerekeknek és bárkinek, aki az én koromban van, vagy idősebb.

Mindenkit szívesen látunk, hogy élvezze ezt a játékot és szimulátort.

A motorsport-játékipar valóban a pole pozíciót foglalja el, ha a felhasználók befogadásáról van szó. A fiúknak és lányoknak világszerte több lehetőségük van arra, hogy nagyobbat álmodjanak, mint valaha.

E-Sport rovatunk partnere a Magyar iRacing HQ.