500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 21. kedd, 15:14 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Kéz a kézben folyik az IMSA prototípusok és a közúti autók fejlesztése
Automobil

Kéz a kézben folyik az IMSA prototípusok és a közúti autók fejlesztése

András RoosÍrta András Roos2022. február 14.Frissítve:2022. június 21.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
2023-ban érkezik az IMSA következő nagy fejlesztése, a hibrid LMDh a GTP kategóriába
Fotó: Cadillac
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Még napjaink legszerényebb mindennapi autói is tele vannak a világ versenypályáin (Pl. az IMSA-ban) bevezetett és kifejlesztett technológiákkal.

Legyen szó a visszapillantó tükör első használatáról a Marmon Wasp-on, amelyet Ray Harroun vezetett győzelemre az első Indy 500-as versenyen, a verseny hevében kifejlesztett tárcsafékekről az 1950-es években, a verseny ihlette független felfüggesztésről, a kulcs nélküli gyújtásról, a kompozit anyagokról és számos más példáról, az innováció a versenypályáról a közutakra is eljutott.

És mégis, a kortárs autóipari technológia olyan ütemben fejlődik, hogy a pálya és a közút közötti kölcsönhatás nagyon is kétirányú.

Például az ABS (blokkolásgátló fékrendszer), ha nem is volt általános, de a személyautókban széles körben elérhető volt a 80-as években, mielőtt a versenyautókba is bekerült volna.

Ez részben annak köszönhető, hogy a versenyfelügyeleti szervek nem voltak hajlandóak kivenni az autó irányításának bármely elemét a vezető kezéből (vagy ebben az esetben a lábából) a fedélzeti számítógépek javára.

Valójában az ABS a mai napig csak az IMSA WeatherTech Sports Car Championship GT Daytona (GTD) és GT Daytona Pro (GTD PRO) osztályaiban engedélyezett.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy az utcai autókon kifejlesztett technológia máshol nem található meg az IMSA rajtrácsán – írja a széria hivatalos weboldala.

Például a Chevrolet Corvette CR.8-asokon található visszapillantó kamerák az eredetileg az utcai ‘Vette-ek számára kifejlesztett technológián alapulnak.

És azok a Daytona Prototype International (DPi) Acura ARX-05-ösök, amelyeket a Meyer Shank Racing és a Wayne Taylor Racing használ?

Az ő 3,5 literes turbófeltöltős V6-osuk a sorozatgyártású „J35” motorból származik, amely számos Honda/Acura sorozatgyártású járműben (pl. a Honda Ridgeline, a Honda Pilot és az Acura MDX) megtalálható.

A Hyundai viszi a prímet az IMSA Pilot Challange-ben

A Hyundai nagy sikereket ért el a Veloster N TCR-rel (2020-ban besöpörte az első három Michelin Pilot Challenge TCR-helyet), a márka a tavalyi szezontól kezdve az Elantra N TCR-t is a harcba állította.

Az Elantra szériagyártású elektromos szervokormányzással és turbó/wastegate rendszerrel egészíti ki a kétliteres, turbófeltöltős I-4-es motorra épülő hajtásláncot, amely szinte teljes egészében szériagyártású.

Jövőre még több közúti technológia lesz megtalálható a szériában. A hibrid hajtáslánc debütálásával az új Grand Touring Prototype (GTP) osztályban a már elkötelezett gyártók (Acura, Audi, BMW, Cadillac, Porsche) elkerülhetetlenül alkalmazni fogják a tanulságokat és sok esetben az új autók szalonjaiban már elérhető technológiát a prototípusokban.

És miközben ez a tendencia felgyorsul, ahogy az elkövetkező szezonokban egyre több gyártó csatlakozik a GTP-csapatokhoz, az innováció elkerülhetetlenül a hibrid versenyautókból a jövő hibrid utcai autóiba is vissza fog áramlani.

Acura Hyundai IMSA - GTD IMSA - GTD Pro IMSA GTP IMSA Pilot Challenge
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?