A NASCAR szezonnyitó, Busch Light Clash elnevezésű gálaversenyének edzéseit követően Ricky Stenhouse Jr. is megszólalt. A 2-szeres Xfinity bajnok nem kevésbé volt lelkes, mint kollégái.
Bár a hétvégi Clash nézők általi fogadtatása még kérdéses, a versenyzők már első látásra beleszerettek a Los Angeles Memorial Coliseum-ban felépített pályába. A 1923-ban épített stadionba 2 hónapnyi munkával csempésztek be egy 1/4 mérföldes oválpályát, ami többek elmondása szerint tökéletesre sikerült.
A pozitívan nyilatkozók táborát Ricky Stenhouse Jr. is erősíti, aki a szombati első gyakorlásokat követően óriási mosollyal az arcán nyilatkozott a pályáról.
„Nagyon király volt! Sokkal másabb, mint amire számítottam a szimulátoros gyakorlások után. Jól éreztem magam. Elég őrületes volt, mert a nagyon sokat kellett változtatnunk menet közben. Van még néhány dolog, amin dolgoznunk kell, de úgy érzem, jók voltunk és nagyon konstans köröket jöttünk. A köridőkön javítanunk kell még egy kicsit, de nagyon szoros a meccs” – nyilatkozta Stenhose a Racer.com-nak.
Az idei évben vadonatúj autóval versenyeznek a Kupa sorozatban, aminek egyik fontos része az új sebességváltó. Az eddigi H-kulisszás 4 fokozatú váltó helyett 5 fokozatú szekvenciális váltóval szerelték az autókat, Stenhouse elmondása szerint azonban ezeket teljes mértékben még nem volt lehetőség kipróbálni.
„5 fokozatú váltónk van, viszont 2-esnél fentebb nem kell váltanunk. Egyszerűen csak kettesben hagyjuk a váltót, és úgy gurulunk végig a pályán” – mondta Stenhouse.
Jó versenyre számíthatunk
Stenhouse elégedetten nyilatkozott a mindössze pár héttel ezelőtt elkészült aszfaltborítással kapcsoltban. A 34 éves versenyző szerint jó versenyt láthatunk majd a 1/4 mérföldes pályán.
„A felület nagyon sima, az autó sokkal jobban tapad, mint gondoltam. Általában az újra aszfaltozott pályákon beletelik egy kis időbe, amíg megjön a tapadás, de úgy érzem, itt nagyon jó munkát végeztek. Mindenképp a belső ívet fogjuk használni. Az működik itt a leginkább, hisz ott a legrövidebb a pálya. A tapasztalat azonban az, hogy elég könnyen lehet előzni a pályán. Azt hiszem jó kis side-by-side csatákat láthatunk majd. A szurkolók imádni fogják ezt a versenyt! Nagyon jó móka lesz!”
Coliseum = mini Martinsville?
Stenhouse szerint a Los Angeles Coliseum a méreteit leszámítva nem sokban tér el az évente kétszer használt Martinsville-i pályától.
„Elég nagy mértékben hasonlít a pálya Martinsville-re. Hosszúak az egyenesek, és sokat kell használnunk a féket. Nem annyira sokat persze, mint Martinsville-ben, mert itt nem megyünk be annyira mélyen a kanyarokba, hisz azok sokkal szűkebbek és rövidebbek mint ott. A kijáratok viszont pontosan olyan szűkek, mint Martinsville-ben” – mondta Stenhouse.
A 2-szeres futamgyőztes kiemelte, nagyon izgatottan várja a vasárnapi versenyt.
„Izgatott vagyok, de azt gondolom mindenki így van ezzel” – mondta. „Teljesen már a légkör, mint amihez hozzá vagyunk szokva. Nagyon jó érzés végigmenni a pályán. Végignéztem a pályán, és belegondoltam, milyen izgalmas lesz, mikor vasárnap megtölti a tömeg a lelátókat, kihajtuk a pályára, és összecsapunk egymással. Nem nehéz előzni a pályán, az előttünk levő autót is könnyű követni, úgyhogy óriási élmény lesz. Már alig várom!”
Stenhousenak és 35 társának már nem kell sokat várnia ennek az élménynek a megtapasztalására. A versenynap nyitóprogramját jelentő előfutamok helyi idő szerint délután 3-kor, magyar idő szerint este 9-kor kezdődnek. Aki pedig sikeresen veszik az első akadályt, 3 órával később már a főfutamon bizonyíthatnak.