back to top
péntek, november 22, 2024

Két gyönyörű Mercedes az Indianapolis Motor Speedway árverésén

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Egyrészt gyönyörű, másrészt legendás autócsodák találhatóak az Indianapolis Motor Speedway múzeumában. Ezek közül kelt most el két Mercedes.

- Reklám -

Az Indianapolis Motor Speedway múzeuma a Bring a Trailer, vagyis „Hozz magaddal egy trélert” program során 2022-ben is elárverez néhány autót a kollekciójából. Az első két tétel két gyönyörű Mercedes volt. Ezeknek ráadásul a háttértörténete sem akármi.

- Reklám -

Az 1955-ös Mercedes 300SL-t az Indianapolis Motor Speedway Foundation 1973-ban szerezte be, majd a 2000-es évek elején restaurálta. Az autó és a felnik a restaurálás keretein belül zöld színt kaptak. Belül bézs bőrborítást találunk benne. A motorja háromliteres soros hathengeres, hozzá egy négysebességes manuális váltóval.

Az autó végül 1,465 millió dollárért kelt el.

- Reklám -

Az autó működés közben:

Talán még ennél is érdekesebb az 1930-as Mercedes-Benz 770K története. Ez az autó egyike annak a mindössze 117 példánynak, ami 1930 és 38 között készült a W07-es sorozatból. Ezt a 83807-es alvázszámú autót I. Fejszál iraki király kapta meg 1930-ban, a berlini Voll & Ruhrbeck jóvoltából.

Az autó I. Fejszál utáni is állami járműként funkcionált, ezt használta a két utána következő uralkodó, Gázi és II. Fejszál is. Indianapolisi tulajdonba 1967-ben került, a teljes felújítása a hetvenes években fejeződött be.

Az 1930-as Mercedes-Benz 770K:

Az autó „nyugdíjazását” követően az F1-es Amerikai Nagydíjak veteránautó-parádéin szerepelt. Az autó hajtását egy 7,7 (!) literes, soros nyolchengeres motor biztosítja, amelyhez egy háromsebességes váltó társul.

A múzeum árverési sorozata még 2015-ben kezdődött. Ennek keretein belül gazdára talált például egy 1935-ös Duesenberg JN Convertible, amely 1,3 millió dollárral az eddigi legdrágább autó volt. Az idei év során a két Mercedesen kívül a múzeum árverésre kínál majd több további autót. Ezek többek között egy 1927 Mercedes-Benz 680 S Sport/4, egy Isotta Fraschini Tip 8a Coupe Chauffeur, és egy 1921 Hispano-Suiza H6B Cabriolet. Utóbbi 1963 óta a múzeum tulajdona.

Az autókról ITT és ITT találtok további képeket és információkat!