Évek sztáristállós szerepvállalása után Richard Westbrook ezúttal a JDC MotorSports versenyzőjeként igyekszik borsot törni a nagyok orra alá.
Richard Westbrook az IMSA-paddock legnagyobb csapatainál is versenyzett. A rajongók által kedvelt programok közül a neve a Corvette Racing és a Ford Chip Ganassi Racing gyári versenyautóin is feltűnt már. Emellett pedig olyan kisebb csapatoknál is élvezte az időt, mint a Spirit of Daytona, a Matech Competition, a Glickenhaus Racing és más privát indulók, akik semmit sem szeretnek jobban, mint felborítani a papírformát.
2022-re a független JDC Miller Motorsports Cadillac DPi-V.R csapathoz szerződve „Westy” ismét kényelmes helyen van, mivel az egész szezont végigversenyző csapattársával, Tristan Vautier-vel együtt az a feladata, hogy belerondítson a két Acura gyári csapat, a Chip Ganassi által vezetett Cadillac Racing csapat és az Action Express Racing regnáló DPi bajnokainak terveit.
Valójában a JDC Miller MotorSports az egyetlen nem gyári induló a DPi-ben, ez viszont Westbrookot egyáltalán nem zavarja. Miután a vasárnapi 100 perces kvalifikációs futam során a célvonalig üldözte a Wayne Taylor Racing 10-es számú Acura ARX-05-ösét, biztos benne, hogy a JDC 5-ös számú Cadillacje több mint alkalmas arra, hogy az élmezőnyben szerepeljen a Rolex 24 At Daytona versenyen és a szezon további állomásán.
Westbrook optimista
„Egy prototípussal visszatérni ide, olyan érzés volt, mintha 2015-ben a Spirit of Daytonával újrakezdődött volna. És mióta a Ford-program véget ért, nem fogok hazudni – nagyon hiányzott az Egyesült Államokban való versenyzés” – mondta a RACER-nek. „Ez az otthonom a versenyzésben, ez nem kérdés, és kerestem egy megfelelő programot, amibe igazán bele tudok kapaszkodni. Ezt a JDC-nek és különösen John Churchnek köszönhetem, amiért egy olyan programba vettek be, aminek tényleg a részese akarok lenni.”
„Rengeteg erőfeszítést tettünk, hogy minden apró területen javítsuk az autónkat. Azt hiszem, a kvalifikációs futamon megmutatkozott, hogy a kemény munka meghozta gyümölcsét. Természetesen nem mi voltunk a leggyorsabbak, de nyilvánvalóan az élen versenyeztünk, és Tristan is fantasztikus munkát végzett. A múlt hétvége előtt nem volt sok időm az autóban, és gyorsan kell tanulnom. Meg kell találnom az autó határait, és meg kell találnom a forgalom határait is. A kvalifikációs futam nagyszerű tanulási lehetőség volt számomra.”
Figyelembe véve, hogy a csapat márciusban a Sebringi 12 órás versenyen elért összesített győzelmével érte el a legnagyobb eredményét, a JDC Miller alakulata bebizonyította, hogy képes a nagy bravúrokra is. Westy, Vautier, Loic Duval és Ben Keating a második helyről rajtol majd, amikor szombaton meglengetik a zöld zászlót.
„Lehetne kifogásokat keresni, ha az eredmények nem úgy alakulnak, ahogy szeretnénk. Mondhatnánk, hogy ‘Nos, várj csak, a többi DPi csapat mind nagy támogatással rendelkező gyárak’, de én egyáltalán nem így látom” – mondta Westbrook. „Ahogy én látom, nekünk is van egy Cadillac DPi-nk, ugyanúgy, mint Chip Ganassinak, ugyanúgy, mint az Action Expressnek, és a különbség az, hogy mit teszel vele.”
„Határozottan a megfelelő srácok vannak itt” – fogalmaz optimistán Westbrook. „Igen, kis csapat vagyunk, ez nem titok, de rengeteg tehetség van itt. Mindannyian tudjuk, milyen jó az autó, ezért inkább azon dolgozunk, hogy kibontakoztassuk a benne rejlő lehetőségeket. Próbálok pozitívumként tekinteni erre, és a (kasznibeszállító) Dallara is támogat minket, és a GM-től is jó támogatást kapunk. Ahogy én látom, mindenünk megvan ahhoz, hogy igazán jó évet zárjunk. Ez a csapat megnyerte Sebringet, szóval képesek rá. Most már csak arról kell gondoskodnunk, hogy ezt következetesen tegyük.„