A 2023-as szezontól kezdve a Porsche új LMDh prototípusa a világ legnagyobb hosszú távú versenyein küzd majd az abszolút győzelemért.
A jármű a FIA WEC World Endurance Championship és az észak-amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship bajnokságban indul majd Porsche Penske Motorsport csapatnév alatt.
Ahogy előre el volt tervezve, már most megkezdődött a 2023 januárjában esedékes versenydebütálásra felkészítő intenzív tesztprogram.
És ennek köszönhetően most az első renderek után végre valós szemszögből is megtekinthetjük a Porsche LMDh autóját.
Erre a premierre az IMSA sorozat hagyományos nyitófutamán, a Daytonai 24 órás versenyen kerül sor.
A szabályzatok által előírt, a standard hibrid elemeket kiegészítő belsőégésű motor kiválasztásakor a Porsche egy nagy teljesítményű, twin-turbo V8-as egység mellett döntött.
A nagy teljesítményű motort úgy tervezték, hogy megújuló üzemanyagokkal működjön, ami jelentős CO2-kibocsátás-csökkentést jelent. A versenyen a hibridhajtás rendszerteljesítménye eléri az 500 kW (680 LE) körüli teljesítményt.
„Nem volt egyszerű kiválasztani az LMDh prototípusunk motorját, mivel a termékpaletta számos ígéretes alapegységet kínált” – magyarázta Thomas Laudenbach, a Porsche Motorsport alelnöke.
„A V8-as turbómotor mellett döntöttünk, amely véleményünk szerint a teljesítményjellemzők, a súly és a költségek legjobb kombinációját kínálja. Az aktív tesztprogram elindítása fontos lépés a projekt számára.”
A motorszabályozás nagyfokú szabadságot biztosítanak
Az LMDh járműosztályra vonatkozó motorszabályok nagy szabadságot biztosítanak a hengerűrtartalom, a kialakítás és a hengerek száma tekintetében.
A maximális fordulatszám 10 000 fordulat/perc, az zajszínt pedig 110 decibelben van korlátozva.
A motornak legalább 180 kilogrammot kell nyomnia, beleértve a levegőellátó és kipufogórendszert, valamint a perifériás hűtési alkatrészeket is.
Ha használják, ez a súly magában foglalja a turbófeltöltőt/turbófeltöltőket is, beleértve a töltőlevegő-hűtést is.
Az előírásoknak megfelelően a maximális teljesítmény 480 és 520 kW (653 és 707 LE) között van.
Ez a tartomány lehetővé teszi a Balance of Performace paramétereken belüli kiigazításokat is, amelyek célja, hogy az összes autó közötti egyenlőséget biztosítsák.