back to top
péntek, november 22, 2024

Változtat az IndyCar a szabadedzések lebonyolításán

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Az edzéseken rengeteg idő kiesik a piros zászlók miatt, ezen szeretne most változtatni az IndyCar.

- Reklám -

Egy új időbeosztási formátumra való áttéréssel szeretnék megoldani azt a problémát, hogy a piros zászlók értékes időt rabolnak az edzésekből. Az Indy 500-on nem lesz változás, azonban a naptár összes többi pályáján logikus döntés lenne a módosítás és mindenképp érdemes lenne már a nyitófordulón tesztelni.

- Reklám -

Ezt egy versenyző vetette fel és úgy láttuk, hogy ez egy nagyon jó ötlet” – mondta Jay Frye, az IndyCar elnöke. „Amikor van egy 45 perces edzésünk és 10 percig piros zászlóval kell közlekednünk egy baleset, vagy valami hasonló miatt, az rengeteg időt vesz el; olykor az edzés túlnyomó részében is állunk.

A megoldás

Mit tehetünk tehát? Megnézzük a 60 perces kiírás lehetőségét. Amikor elmegyünk egy versenyhétvégére, a pályán folyamatosan esemény van, a hétvégék zsúfoltak. Rengeteg tartalom van a rajongók számára, ami nagyszerű, de ha kiesés van a saját idősávunkban, azt nem tudjuk visszaszerezni. Megpróbálunk ezért egy 60 perces időablakot nyitni egy 45 perces edzésre. Tehát ha van egy nyolc perces piros zászló, akkor nyolc percet vissza tudunk adni a csapatoknak, így pedig megkapják a teljes 45 percet, amivel számoltak.

- Reklám -
Alex Palou
Fotó: Penske Entertainment: Chris Owens

Frye megérti, hogy egyes piros zászlók több időt emészthetnek fel, mint amennyit a 60 perces idősávok kínálnak, de a legtöbb megállás a megpördülések és a kevésbé intenzív ütközések és tisztítások miatt van, amit gyorsan tudnak orvosolni.

Legalább van egy kis időnk, amivel megpróbálhatjuk maximalizálni a 45 percet. Amennyiben nincs piros zászló, akkor pedig van egy 15 perces szünet, amivel a pályán dolgozók gazdálkodhatnak, hogy szünetet tartsanak, vagy a pályabiztonsági csapatunknak, hogy kimenjenek és a pályán dolgozzanak, ha úgy adódik.” – mondta Frye. „Úgy gondoljuk, hogy ez egy jó irány, megpróbáljuk maximalizálni a csapatok számára az edzésidőt, vigyázunk a helyszínen dolgozó emberekre és a szurkolóink is többet látnak a szabadedzésekből.

A következő lépés az IndyCar számára, hogy eldöntsék hol és milyen gyakran fogják alkalmazni a 60 perces tervet.

Elsősorban az utcai és az országúti pályákat nézzük” – tette hozzá Frye. „Lehet, hogy idén nem tudjuk mindenehol bevezetni, de annyi helyszínen fogjuk kipróbálni, ahányon csak tudjuk, hogy lássuk, hogyan működik. Ha nem válnak be a tervek, akkor 2023-ra finomhangolhatjuk őket.