Az Indy 500-on kívüli összes IndyCar ovál versenyen nagyobb leszorítóerő állhat a csapatok rendelkezésére – ha a körülmények azt indokolttá teszik azt.
A csavarral rögzíthető, úgynevezett „barge boardok” lesznek azok az elemek, melyeken lehet majd módosítani – írja a Racer.com.
Ezek az alkatrészek az autók padlójának bal és jobb oldalán, az oldaldoboz alatt a padlólemezek elülső élére rögzülnek.
„Három ovál versenyen használhatnak majd több leszorítóerőt a csapatok” – mondta Jay Frye, az IndyCar elnöke a RACER-nek.
„Nagy hívei vagyunk a kevesebb leszorítóerőnek és a több lóerőnek, és néhány éve áttértünk az IndyCar UAK18-as karosszériára, amivel csökkent a leszorítóerő, és jövőre érkezik az új 2,4 literes hibrid motor, ami a lóerő növekedését fogja hozni.”
„Ennek ellenére úgy gondoljuk, hogy egy kicsit több leszorítóerő ezen a három oválon javíthatna a versenyek minőségén.”
Texasra más típusú elemek jönnek, mint a szóban forgó másik két pályára. Az IndyCar már korábban tesztelte ezeket az elemeket, melyek körülbelül 9-10 százalékkal növelik meg a leszorítóerő hatékonyságát.
„Szeretnénk a versenyzők és a csapatok kezében hagyni a dolgot. Nem lesz kötelező. Beszéltünk a versenyzőkkel és a csapatokkal, és nekik ez megfelel” – tette hozzá Frye.
Iowában és World Wide Technology Raceway-en (Gateway), a két rövid ovál pályán ez a leszorítóerő növekedés körülbelül 3%-ra rúg majd.
„A kulcs az, hogy a versenyeket a lehető legszórakoztatóbbá tegyük, és ha emlékeznek, néhány évvel ezelőtt (amikor nagyobb leszorítóerő volt az autókon – a szerk.) Iowában körülbelül 995 előzés történt a pályán.”