Robert Wickens szerint az IndyCarba való visszatérés nem tűnik megvalósíthatónak, de „érdekli, hogy más lehetőségeket is megvizsgáljon”.
Wickens a bejelentést követő sajtókonferencián elmondta, már nincsenek akkora előrelépések rehabilitációjában, mint az első időszakban.
„Őszintén szólva azt mondanám, hogy azt kapod, amit látsz” – mondta. „Életemnek azon a pontján vagyok most, amikor a felépülésem többé-kevésbé megállt a gyógyulás szempontjából. Nem nyerek vissza több izomfunkciót, így sajnos úgy tűnik, hogy életem hátralévő részében kerekesszékben fogok ülni, amíg a modern gyógyszerek és a tudomány ott marad, ahol van.”
Wickenst visszatérését pénteken jelentették be az IMSA Pilot Challange idei szezonjára, ahol a Bryan Herta Autosport színeiben fog egy Hyundai Elantra N TCR-t terelgetni.
A kanadai versenyző szeretné jól érezni magát, azonban annyit elmondott, szeretne dobogóra állni, és esetleg győzelmeket szerezni.
Az Indy 500-on való indulás lehetőségével kapcsolatban, Wickens így válaszolt: „Jelenleg a legfontosabb dolog számomra az, hogy a Michelin Pilot Challenge-ben helytálljak, és megmutassam, még mindig képes vagyok gyorsnak lenni.”
„Bár az Indy 500 érdekel, szeretném magam kipróbálni az IMSA legmagasabb szintjén, a WeatherTech sorozatban. Az LMDh autók egyszerűen őrületesen néznek ki. A Formula E is nagyon vonzó számomra. Szóval érdekel, hogy az IndyCaron kívül más lehetőségeket is felfedezzek.”
Technikai hátráltató tényezők
Wickens egyelőre nem tudta megmondani, hogy lehetséges lesz-e bármikor az IndyCar-ba való visszatérés.
„Szerintem a megfelelő idővel, pénzzel és erőforrásokkal bármi lehetséges, nem igaz? Ez egy nagy kérés – valójában egy kolosszális kérés! – de őszintén szólva az életemnek azon a pontján vagyok, hogy ha soha nem térek vissza az IndyCarba, akkor is nagyon elégedett vagyok” – jelentette ki a Bryan Herta Autosport újdonsült versenyzője.
„Annak a tudatában, hogy az IndyCar-ban milyen fizikai követelmények vannak, az én kézi vezérlésemhez igazítani az autót – nos, az rengeteg testreszabást igényelne, amit nem vagyok benne biztos, hogy a sorozat tényleg jóváhagyna.”
„A fékrendszert meg kellene változtatni, a szervokormányra valószínűleg szükségem lenne, miközben az IndyCarban nincs szervokormány. Szóval egy egyedi IndyCarra lenne szükség, amiről nem tudom, hogy más csapatok beleegyeznének-e” – tette hozzá Wickens.
A korábbi IndyCar futamgyőztes azt is elmondta, mi hiányzott az életéből az elmúlt években.
„Alig várom már az adrenalint. Azt az érzést, hogy versenyzőként megnyerhetek egy futamot – ez az, amit a legjobban várok.„