szombat, április 20, 2024

Robert Wickens TCR-el tér vissza a versenyzés világába

Dátum:

Megosztás:

Több, mint három évvel a súlyos IndyCar-balesete után Robert Wickens visszatér a versenyzéshez.

- Reklám -

Wickens a Bryan Herta Autosport és a Hyundai Motor North America színeiben, az IMSA Michelin Pilot Challenge-ben fog teljes évet teljesíteni egy Elantra N TCR volánja mögött.

- Reklám -

Az IndyCar 2018. augusztusi poconói versenyén történt brutális balesete óta egy hosszú rehabilitáción van túl. A szörnyű balesetben mellkasi gerinctörést, gerincvelő-sérülést, nyaktörést, mindkét lábán síp- és szárkapocscsonttörést, mindkét kezén törést, jobb alkarcsonttörést, könyöktörést, agyrázkódást, négy bordatörést és tüdőkontúziót szenvedett.

Közel 1000 nappal később, tavaly májusban Mid-Ohio-ban tesztelte a Bryan Herta Autosport egyik Hyundai Velosterét, amelyet kézi vezérléssel szereltek fel.

- Reklám -
Robert Wickens
Robert Wickens – Hyundai Veloster N TCR | Fotó: Courtesy of IMSA

A nagy visszatérés, amit mindenki várt

Wickens a BHA 33-as számú Elantra N TCR versenyautójával indul az idei szezonban és Mark Wilkins túraautós legendával alkot egy párost. A duó január 28-án Daytonában debütál a négy órás IMSA Michelin Pilot Challenge hosszútávú versenyén.

Sok éjszakát töltöttem gondolkodással és sokat álmodtam erről a pillanatról. Bryan Herta és a Hyundai támogatásával mindez most valósággá válik.” – mondta Wickens, aki az első 12 IndyCar-futamán négy dobogós helyezést és egy pole pozíciót szerzett az életét megváltoztató balesete előtt. „Most még éhesebb vagyok, mint a balesetem előtt, hogy újra a győzelmekért versenyezhessek! Nagyon várom már, hogy összeszokjunk az egész csapattal a Bryan Herta Autosport-nál és végre megízlelhessem a Hyundai Elantra N TCR-t.

Bryan Herta, aki a Hyundai csapatával már három IMPC bajnoki címet nyert, így nyilatkozott: „A mai nap kiemelkedő nap számunkra, mind a csapat, mind pedig Robert Wickens rajongói számára. Végigkövettük Robert rehabilitációját és sok-sok rajongójával együtt csodáltuk elszántságát és elkötelezettségét. Azt bejelenteni, hogy az egyik Hyundai Elantra N TCR autónkban tér vissza a profi motorsportba, igazán hihetetlen érzés számomra. Köszönjük a Hyundai elképesztő támogatását és azt, hogy segítettek megteremteni Robert számára azt a lehetőséget, hogy visszatérhessen oda, ahová való.

Módosítások az autón

A #33-as Elantra N-t a BHA technikai igazgatója, David Brown és a fejlesztőtechnikus Jonathan Gormley által tervezett egyedi kézi vezérlőrendszerrel szerelték fel. A rendszer egy, a kormánykerék mögött elhelyezett fémgyűrűt tartalmaz, amely egy sor rúddal kapcsolódik a fékpedálhoz és az ujjakkal húzva szabályozható a fék. A két összekapcsolt gázpedál és váltófül, amelyek szintén a kormánykerék mögött vannak rögzítve, lehetővé teszik a vezető számára a gyorsítást, a váltást és a kormánymozdulatokat.

Robert Wickens
A pedált vezérlő rendszer Wickens autójában | Fotó: Courtesy of IMSA

Wilkins egy kapcsolóval kikapcsolja a kézi gázpedált, amikor pilótacserénél átveszi majd Wickens helyét az autóban, ekkor az Elantra a hagyományos pedálokkal vezethető.

A Hyundai közleménye szerint a baleset óta Wickens kitartása és állhatatossága óriási áttörésekhez vezetett a fizikai rehabilitáció és terápia terén. Wickens terapeutákból és edzőkből álló csapata úttörővé vált az innovatív technológia és kezelési módszerek kifejlesztésében a gerincvelő-sérültek közössége számára.

A BHA hat autóval felálló csapata legközelebb január 21-23. között tesztelhet, méghozzá Daytonában, az IMSA Michelin Pilot Challenge mezőnyének kiírt idősávban.

A négy órás IMPC futamot, ami Robert Wickens nagy visszatérésének első állomása, január 28-án, pénteken, magyar idő szerint 19:35-kor rendezik meg.