A NASCAR 2018 után ismét, a már – 1998 óta – megszokott „The Chute” vonalvezetésen rendezi majd a Sonomai versenyt, melynek címvédője Kyle Larson.
2022-ben visszatér a NASCAR autók számára megszokott „The Chute”, amely 1998 óta adja a NASCAR Cup Series által használt vonalvezetés sava-borsát.
Bár a hosszabb, 4 kilóméteres aszfaltcsík technikásabb, és nagyobb kihívást jelent a versenyzők számára, a visszatérő 3,2 kilométeres vonalvezetés több előzési pontot kínál a résztvevőknek.
„Sok rajongótól és versenyzőtől hallottuk, hogy mennyire szerették, amikor a Chute-on versenyeztünk” – mondta Jill Gregory, a Sonoma Raceway vezérigazgatója.
„A Carousel az eredeti pálya része volt, és 2019-ben az 50. évfordulónkra visszatértünk hozzá, majd 2021-ben ismét használtuk. De azért versenyzünk, hogy izgalmat és drámát hozzunk a rajongóknak, és elsöprő többségük azt kérte tőlünk, hogy hozzuk vissza a Chute-ot.”
Mivel a Toyota/Save Mart 350 Cup versenyhossza továbbra is 350 kilométer marad, a futamot 90 körről 110 körre hosszabbítják meg.
Emellett visszatér a 7-es kanyar, ahol számos legendás előzés és összecsapás történt ez elmúlt években.
Bár Kyle Larson domináns győzelmet aratott itt 2021-ben, egyetért azzal a döntéssel, hogy visszatér „The Chute”.
„Izgalmasabb lesz a rajongók számára, már csak azért is, mert azok a kanyarok éles kanyarok, néhány hajmeresztő előzési zónával” – jelentette ki a 2021-es NASCAR-bajnok és a Toyota/Save Mart 350 futam győztese, Kyle Larson.
„Könnyű hibázni, mert magasak a rázókövek, így az autó sokat pattog, és ez kihívást jelent majd. Izgalmas lesz. Elég őrült versenyre számítok.”
A Chute-ot az 1998-as verseny előtt építették meg, és 2018-ig minden sonomai NASCAR-versenyen használták.
A versenypályának ez a szakasza a 4-es és a 7-es kanyart köti össze. Martin Truex Jr. volt az utolsó pilóta, aki – 2018-ban – győzni tudott a Chute vonalvezetésen.