Az Andrettinél jelentősen változott a mérnöki gárda összeállítása az új szezon előtt.
Az NTT Indycar Series mezőnyének csupán a fele maradt változatlanul, sok volt a mozgolódás az előző évhez képest. Az Andretti Autosport pontosan ugyanilyen mértékben módosítja mérnöki felállását.
Colton Herta és Nathan O’Rourke együtt dolgoznak tovább a 26-os számú Hondával, a 27-es rajtszámú versenyautóban pedig Alexander Rossi és Jeremy Milless is folytatják sikeres együttműködésüket.
A változások a harmadik és negyedik autót érintik. A 28-as Hondába Romain Grosjean érkezik Ryan Hunter-Reay helyére, James Hinchcliffe ülését pedig Devlin DeFrancesco veszi át a 29-esben. A Dale Coyne Racingtől Grosjeannal együtt igazolt a csapathoz Olivier Boisson versenymérnök is, DeFrancesco pedig a nagyra becsült Andy Listes irányítása mellett kezdheti meg IndyCar karrierjét.
Nem csak a Penske-től távozott egy fontos szakember a szezon előtt. A legnagyobb változást az Andretti régi versenymérnöke és korábbi technikai igazgatója, Ray Gosselin távozása jelenti. Gosselin Hunter-Reay-jel közösen szerezte meg a 2012-es IndyCar-bajnoki címet, a 2014-es Indy 500-at és számos egyéb nagy győzelmet. Hunter-Reay távozásával együtt azonban Gosselin is távozott a csapattól és a Chevy IndyCar-motorjait gyártó és támogató Ilmor Engineeringhez csatlakozott, mint a csapat motorsportért felelős alelnöke.
„Nyilvánvalóan butaság lenne nem megtartani Nathant Coltonnal” – mondta Rob Edwards, Andretti COO „Olivier Romainnel, Jeremy pedig Alexszel marad.”
„Andy eredetileg Olivier-vel dolgozott volna együtt Romain kocsiján, így az Andretti családon belül lett volna valaki, aki felkészítette volna az autót. Ray azonban távozott, így adott volt a lehetőség, hogy Devlint is bevegyük a programba. Andy a versenymérnöki feladatot is vállalta, aminek nagyon örültünk.”
Az Andretti Autosport és a Meyer Shank Racing viszonya
A Meyer Shank Racing rendkívül szoros kapcsolatban áll a csapattal az Andretti Technologies-en keresztül. Ennek tudatában nem meglepő, hogy az Andretti mérnöki család számos tagja dolgozik az MSR-nél. Garrett Mothersead, aki 2017-ben Takuma Sato-val megnyerte az Indy 500-at, tavaly pedig Hinchcliffe-el dolgozott együtt, az MSR 60-as számú Hondájához került a 2016-os IndyCar-bajnok és 2019-es Indy 500-győztes Simon Pagenaud mellé.
Ami nem változott, hogy Helio Castroneves tovább folytatja a közös munkát a szintén Andrettis Mark Bridges versenymérnökkel. Legutóbbi közös sikerük után ez érthető is, hiszen Castroneves a 06-os MSR Hondával 2021-ben megnyerte az Indy 500-at, ami pályafutása során már negyedik alkalommal sikerült neki.
„Garrett Simonnal fog dolgozni és valószínűleg nem lepődtök meg, ha a tavalyi Indy után azt mondom, hogy Mark pedig Helio mellett marad” – nyilatkozta Edwards. „Mark egyszerűen nagyszerű és szeretnénk folytatni vele a közös munkát.”
A vezető mérnöki, menedzseri és csapatfőnöki fronton Edwards szerint az Andretti évről évre kiváló munkát végez.
„Eric Bretzman a technikai igazgatónk, illetve Josh Freund és Ziggy Harcus is maradnak és továbbra is ők irányítják majd a csapatot. Mind a négy csapatfőnök személye változatlan, megtartjuk ugyanazt a felállást, mint ami tavaly volt.„