Az IndyCar Mid-Ohio-i viadalán debütált a sorozat hibrid-rendszere. Scott Dixon ennek a hibája miatt esett ki a versenyből, de ennek ellenére összességében sikeresnek tekinthető a bemutatkozás.
Az előző hétvégén rendezték meg az IndyCar Mid-Ohio-i futamát, amelyet Pato O’Ward tudott megnyerni. A viadal azonban nem a mexikói pilóta sikere, hanem a régóta várt hibrid-rendszer debütálása miatt marad majd emlékezetes. A régóta várt kifejezés ez esetben egyáltalán nem túlzás, hiszen a 2019-ben bemutatott rendszernek az eredeti tervek szerint 2022-ben kellett volna felbukkannia éles körülmények között…
Álex Palou hibája kellett ahhoz, hogy Pato O’Ward legyen a hibrid-korszak első győztese
Mindenesetre Mid-Ohióban már az ezzel felszerelt gépek köröztek. Előzetesen többen tartottak attól, hogy problémák lesznek a megbízhatósággal, de végül ez csak kis mértékben igazolódott. Scott Dixon volt az egyetlen, aki nagyrészt a hibrid-rendszer meghibásodása miatt esett ki. Rajta kívül még Rinus Veekay esetén sem működött tökéletesen, de a holland pilóta esetén „csak” a visszatöltéssel voltak gondok. Ez azt jelenti, hogy az IndyCar és az sorozatban jelenlévő két gyártó, a Chevrolet és a Honda által közösen kifejlesztett rendszer 27-ből 25 autóban kifogástalanul működött.
MAJOR issues for @scottdixon9 before the green flag flies.
📺: #Honda200 on NBC and Peacock pic.twitter.com/ffJa2XyYau
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) July 7, 2024
A pozitívumok közé mindenképpen fel lehet írni Romain Grosjean esetét is, aki megforgott, és emiatt lefulladt a futam során. Általában egy ilyen helyzetben a „megbénult” autóhoz be kell küldeni az AMR Safety Team tagjait, hogy indítsák azt újra. Viszont Grosjean erre a hibrid-rendszerrel, külső segítség nélkül is képes volt. Talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy a sorozat nagy sikerként könyvelte el a debütálást.
„Az IndyCar új hibrid erőforrásának teljesítménye a Mid-Ohio Sports Car Course-on hatásos és nagyon bíztató volt – olvasható a sorozat közleményében. – Az IndyCar paddockjának minden tagja osztozik abban a büszkeségben és a jövőt illető izgalomban, amit ez a mérföldkő váltott ki. Ez a rendszer a Chevrolet és a Honda tényleg egyedülálló együttműködésének eredménye, több száz órányi mérnöki munka: előkészítés, tesztelés és kivitelezés betetőzése. Az IndyCar nagy várakozással tekint a hibrid erőforrás folyamatos fejlődésére, amelyet az fog biztosítani, ahogy a csapatok és a versenyzők finomhangolják majd a rendszert, hogy optimalizálják a teljesítményét, kezdve az első oválon való alkalmazásával az Iowa Speedwayen.”
Teljesen felforgatja majd a stratégiát a hibrid rendszer érkezése