Egy Tennessee-ben épülő pálya lehet a MotoGP második amerikai versenyének helyszíne. A létesítmény, amely a tervek szerint jövőre nyitja majd meg kaput, a Dorna figyelmét is felkeltette. A vállalat sportigazgatója szerint nagyszerű lenne, ha nem csak egy futamot rendeznének az Egyesült Államokban.
Régóta szerepel a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló cég, a Dorna céljai között az amerikai terjeszkedés. Nemrég ebbe az irányba tettek egy lépést azzal, hogy a Trackhouse-nak adták a tizenegyedik indulási jogot. Carlos Ezpeleta, a vállalat sportigazgatója az új csapat érkezésének bejelentését követően a GPOne.com-nak beszélt az Egyesült Államokat érintő elképzeléseikről. Ezek között kiemelt helyet foglal el egy második futam megrendezésének lehetősége.
„Amerika egy nagyon fontos piac a Dorna számára, ahogyan a gyártóknak is az. A mi küldetésünk, hogy az amerikaiak kapcsolatba kerüljenek a motorokkal, és ehhez nem lesz elég egyszer egy évben elmenni Austinba, aztán meg eltűnni, vagyis csak egy gyors menetet lebonyolítani. Láthattuk, hogy a Forma—1 hogyan csinálta, és azt hiszem, hogy ők jártak a helyes úton. A világbajnokság történetében sok amerikai győztes volt, és úgy gondolom, hogy újra fel kellene fedeznünk ezeket az értékes pilótákat” – mondta a szakember.
A Trackhouse hosszú idő után repítheti vissza Amerikát a motorversenyzés legmagasabb szintjére
„Azt hiszem, hogy nagyszerű lenne, ha két futamot rendeznénk az Egyesült Államokban. Gondolkozunk ezen és felmérjük a lehetőségeinket. Én szeretnék két sikeres versenyt lebonyolítani ott, amelyek erős vonzerővel bírnak, és sok szurkolót vonzanak, anélkül, hogy a két hétvégét egymáshoz túl közel tennénk. A probléma az, hogy jelenleg csak az austini pálya áll rendelkezésünkre.”
Ez a helyzet viszont már a közeljövőben megváltozhat, hiszen a Tennessee-ben épülő Flatrock Motorsports Park – amely a tervek szerint 2024-ben nyitja meg kapuit – a hírek szerint alkalmas lesz a MotoGP fogadására is. A létesítményt a tervek szerint 100 millió dollárból, vagyis körülbelül 36,4 milliárd forintból készítik el. A nyomvonalat pedig nemrég Josef Newgarden is tesztelte egy szimulátoron keresztül.
Az üzemeltetők olyan létesítményt akarnak létrehozni, amelyen jó néhány két- és négykerekű sorozat részt tud venni, ennek érdekében többféle vonalvezetést is kialakítanak. Többek között a pálya klubtagjainak és a IMSA-nak is megfelelő terepet akarnak biztosítani, ám ezenkívül lesz egy 4,3 km hosszúságú „Grand Prix” kör is. A várakozások szerint az FIA, vagyis a Nemzetközi Automobil Szövetség kettes besorolást fog adni, amely azt jelenti, hogy a Forma–1-en kívül minden autós szériát fogadhat, a motoros bajnokságok esetében viszont a csúcskategóriát is megcélozhatják.
„Sok versenyzésre alkalmas helyszínt szeretnénk az Egyesült Államokban. A Flatrock [képviselőivel] idén áprilisban találkoztunk Austinban, és továbbra is figyelemmel kísérjük a projektjük előrehaladását” – nyilatkozta Dan Rossomondo, a Dorna kereskedelmi igazgatója a BlackBook Motorsportnak.