Tovább csúszik az IndyCar évekkel ezelőtt beharangozott hibrid-rendszerének bevezetése. A sorozat illetékesei szerint csak a májusi Indy 500 után debütálhat majd a technológia a versenyeken.
A napokban hivatalos közleményben tudatta az IndyCart irányító Penske Entertainment (PE), hogy tovább csúszik a 2019-ben bemutatott hibrid-rendszer bevezetése. Az eredeti tervek szerint 2022-ben kellett volna megjelennie az új technológiának a sorozatban, azonban a koronavírus által megszakított ellátási láncokban tapasztalt problémák miatt először az idei szezonra, majd végül a következő idény elejére halasztották a debütálást.
Azonban a PE tájékoztatója szerint ezt a határidőt sem fogják tudni tartani, és a technológia csak a május 26-ra kiírt Indy 500 után mutatkozhat majd be. Ennek következtében az első futam, amelyen a szurkolók meghallgathatják majd a hibrid-rendszerrel felszerelt autók hangját éles bevetés közben, a detroiti verseny lesz.
„A Chevrolet és Honda között meglévő partnerség továbbra is lenyűgöző. Az IndyCarra specializált hibrid-rendszer dinamikus és egy igazi mérnöki csoda, mi pedig teljes mértékben elkötelezettek vagyunk amellett, hogy sikeresen bevezessük a következő szezonban” – írta Jay Frye, a sorozat elnöke a közleményben.
A hibrid-rendszert a szériában jelenlévő két motorbeszállítóval közösen fejlesztette ki az IndyCar. A rendszer számos tesztelésen átesett az elmúlt időszakban a sorozat pilótái által – akik arról is beszámoltak, hogy a technikai újdonság a stratégiát is felforgathatja majd –, hiszen pályára vitte többek között Scott Dixon, Will Power, Josef Newgarden és Álex Palou is.
Jól halad a hibrid-motor tesztelése az IndyCarban, de bőven akadnak még kérdőjelek
A négy éve prezentált elképzelések szerint a 2012 óta használatban lévő (közben kisebb változtatásokon átesett) ikerturbós V6-os motort 2,2 literesről 2,4 literesre növelték volna, ezt a megújított konstrukciót tervezték a hibrid-rendszerrel kiegészíteni. A változtatások után az erőforrás 900 lóerőt tudott volna leadni, ami jelentős előrelépésnek tűnt a mostani 700 lóerőhöz képest. Ezzel a nagy rivális Forma—1 nyomába léphetett volna az IndyCar, hiszen a világbajnokság versenyein futó autók teljesítménye körülbelül 1000 lóerő, ráadásul az amerikai sorozat járművei könnyebbek.
Ezekből a tervekből azonban végül egyedül a hibrid-rendszer bevezetése fog megvalósulni. Ez az elem azért élvez elsőbbséget, mert a sorozat vezetősége azt reméli, hogy ezzel új motorbeszállítókat tudnak majd bevonzani a jövőben.