Egy olyan verseny következik a NASCAR Cup Seriesben ami kiemelt fontosságú és amin sosem volt hiány az izgalmakban. 8 éve például…
Már csak egyetlen verseny van hátra a rájátszás előtt: a második Daytonai futam. A superspeedwayen 8 éve történt egy nagyon szerencsés baleset.
Sok évig a NASCAR egyik legnagyobb veszélye a nagy átlagsebességű superspeedwayeken rejlett. A leszorítóerővel nem volt baj, amikor azonban megforgott az autó, fordított irányban érvényesültek az aerodinamikai hatások, és az autók sokszor elemelkedtek a földről.
1994-ben azonban bevezették a tetőkön található két lapátszerű elemet, ami ilyen esetben lelassítja az autót, hogy ne emelkedjen el a földről. Még így is történtek azonban halálesetek, így a terelők méretét növelték, és azóta már a motorháztetőn is megtalálhatóak a lassítók.
2015-ben azonban kiderült, hogy még ez sem feltétlenül elég, ugyanis Austin Dillon az utolsó kör végén került a magasba. Autója több másik pilóta fölött is átrepült, mielőtt a kerítésnek ütközött, és tizenhárom nézőt sebesített meg.
Eight years ago at @Daytona, @AustinDillon3‘s crash sent shockwaves through the @NASCAR community. pic.twitter.com/5lEsuWl0an
— NASCAR on NBC (@NASCARonNBC) August 23, 2023
Míg a pilótákat nagyon megrémítette az eset, a NASCAR és Daytona fokozta a biztonsági intézkedéseket és kevesebb hasonló balesetre került sor. Azóta 2020-ban Ryan Newman, illetve a Next Gen autó első versenyén Harrison Burton is megfordult már fejjel lefelé (mindketten Daytonában). Newman sérülésekkel ugyan, de megúszta, esetet, míg Burton tavaly már a verseny alatt látható karcolás nélkül nyilatkozott a riportereknek.
Az utóbbi eset a Next Gen kezdeti problémáinak is tekinthető, azóta a pilóták visszajelzései alapján már sokat változtattak a konstrukción az elmúlt két évben.
Óriási baleset a Daytona 500-on, Harrison Burton fejtetőn – VIDEÓ