November közepén (magyar idő szerint november 17. péntek és 19. vasárnap reggel között) rendezik az első Las Vegas-i Nagydíjat, amelyet a szervezők a legnagyobb eseménynek tituláltak a kaszinóváros történetében.
Helyi idő szerint viszont szombat este rajtol el a város híres főútját, a Strip-et is érintő futam, melyet sokan nagyon várnak a csilivili látványosságok miatt, sokan máris elaléltak tőle. Tény, hogy hatalmas pénzmozgással jön létre a Las Vegas-i Nagydíj: a főépület 480 millió dollárba (168 milliárd forintba) kerül, a komplett infrastruktúrafejlesztés 560 millió dollárt (196 milliárd forintot) emészt fel.
„Ez az egyik legrámenősebb építési és tervezési program, amit valaha láttam, legalábbis Vegasban vagy a sportvilágban” – idézte Terry Millert, a verseny projektmenedzserét a The Hollywood Reporter. Az egyik szállodalánc vezetője, Brian Gullbrants hasonlóan látja.
„Nem hiszem, hogy bármikor is lett volna ekkora médiaérdeklődésre számot tartó rendezvényünk. Világszerte nézni fogják, és ettől új szemszögből, nem csak egy villódzó kaszinóként tekintenek a városunkra az Amerikán kívül élő emberek.”
Pedig azért rendezték már itt néhány nagyobb eseményt. Mindez természetesen feladja a leckét a koordinátoroknak: nagy logisztikai kihívás megvalósítani az előkészületeket úgy, hogy közben nagy a pörgés. Renee Wilm, a Liberty Media jogi részlegének vezetője szerint össze sem hasonlítani ezt azzal, amivel mondjuk Monacóban szembesülnek a szervezők. Ilyen többek között az, hogy a lezárások idején biztosítsák az eljutást azokba a szállodákba, melyek a pálya vonalvezetésén belül találhatók.
Méregdrágák, de egy F1-es autónál is gyorsabban elkapkodták a jegyeket a Las Vegas-i Nagydíjra
„Olyan rendezvényt tartunk, amilyet korábban még soha. Vannak más utcai helyszínek a bajnokságban, például Monaco és Szingapúr, de velük ellentétben itt éjjel-nappal él a város, folyamatosan történik valami. Egy ekkora eseményre és a velejáró útlezárásokra nincs recept” – közölte, hozzátéve, hogy a kellemetlenségek nagy részét csak idén kell eltűrni az ottlévőknek, hiszen sok művelet csak egy egyszeri nagyobb beruházás része.
A projektmenedzser, Miller azt mondta, a helyi gazdasági szereplők meggyőzése komoly feladatnak számított. „Amikor az F1 felvette a kapcsolatot Las Vegasszal és az üzleti kört, az érintettek felismerték, milyen fontos, hogy a pálya a szállodasor szívében legyen. Ez nem csekély vállalás. El kellett érnünk, hogy mindegyik szálloda megértse a pályaépítéssel járó hatásokat, hogy ez zavarással jár” – nyilatkozta.
„Az egész pályának új aszfaltot kellett készíteni, ami zavarja a vendégeket és a szolgáltatásokat. Az elmúlt négy hónapban ezzel foglalkoztunk, és például Abu-Dzabival ellentétben, ami egy kis zárt világ, nekünk a nagydíj minden napja után újra meg kell nyitnunk az utakat, hogy a forgalom használhassa őket.”
Az aszfaltozási munkálatokat októberben fejezik be, és a cél az, hogy hat évig ne kelljen hozzányúlni a burkolathoz – célszerű volna elkerülni az 1984-es dallasihoz hasonló fiaskót.
Noha az infláció növelte a szervezési költségeket, az eseménytől így is profitot várnak: egy becslés szerint a verseny 1,2 milliárd dollárt (420 milliárd forintot) pumpál Vegas gazdaságába.
A pálya 6 kilométer hosszú lesz, de a vonalvezetés nem tűnik különösebben izgalmasnak.