Bemutatta saját Hypercarját az Alpine is Le Mans-ban, amivel 2024-től indulnának az Endurance Világbajnokságon (WEC).
Pár éve a WEC és az IMSA elkötelezte magát, hogy közös kategóriát hoznak létre, hogy a két sorozat között nagyobb legyen az átjárás és a gyártók az óceán két oldalán is meg tudják mérettetni magukat. Az eddigi tendencia alapján azonban csak az egyik irányba, Le Mans felé működik a dolog, az európai márkák nem kerestek új kihívást egy amerikai kalanddal.
A Porsche és a Cadillac párhuzamosan indította el a programját a két sorozatban, míg a BMW egyelőre az IMSA-ban szerepelt, és csak jövőre debütálnak a WEC-ben is. A Lamborghini ugyanúgy kettős programot szervez, de lehet, hogy csak a hosszabb versenyek kedvéért mennének el Amerikába.
„A szabályok egyértelműek, ha elég utcai autót adtak el, akkor ők is megfelelnek a követelményeknek. Innentől az ő döntésük, ha van ilyen marketing céljuk, akkor jöhetnek.” – egyszerűsítette le a képletet John Doonan, az IMSA első embere.
„Innentől kereskedelmi megállapodást kellene kötniük az IMSA-val, de ez mindenkire vonatkozik.” – később azért hozzátette, az IMSA kötelező szélcsatorna tesztjén is részt kell vennie minden autónak.
Az Alpine megfelel a követelményeknek, és ráadásul autóipari értesülések szerint 2027-től törnének be az amerikai piacra, kizárólag elektromos autókkal.
„Céljaink között van, hogy legyenek ügyfélcsapataink. Ha valamelyik csapat szeretné, nem lenne probléma, ha egy Alpine az IMSA-ban is.” – jelentette ki Laurent Rossi, a vállalat vezérigazgatója.
Még több márka érkezhet?
A világbajnokságon szereplő Glickenhaus a közös mezőny másik márkája, és már kifejezték szándékukat, hogy szeretnének részt venni az IMSA versenyein, azonban nem tudták átlépni a 2500 eladott autót.
A másik márka, akiket hosszú ideje pletykálnak, hogy indulni fognak az amerikai sorozatban, nem más, mint a Peugeot. Ők részei a sokkal nagyobb Stellantis márkacsoportnak, így az autókát Dodge néven indítanák az IMSA-ban, amennyiben úgy döntenek, hogy bővítik a repertoárjukat.