A futamgyőztes és egy csapattulajdonossá váló korábbi legenda összekapott az IndyCar egyik 1997-es futama után, amelyen vitatott döntés született az első helyezett kilétéről. A technika ördöge okozta a konfliktust egy rejtélyes hibával.
Az IndyCar 1997-es texasi, oválpályás versenye nagy port kavart egy súlyos, a győztes kilétét is befolyásoló informatikai hiba, valamint egy verekedés miatt, aminek egyik résztvevője a tényleges győztes volt, a másik pedig a vélt győztes csapatfőnöke.
Hosszas nyomozást követően a holland Arie Luyendyk-et hirdették ki győztesnek, csakhogy a leintéskor még korántsem így állt a helyzet, a hivatalos rangsor Billy Boatot mutatta elsőnek. Csapatfőnöke, a legendás A. J. Foyt, aki 1960 és 1979 között hét alkalommal nyerte meg a sorozat bajnokságát, érthető módon nagyon örült pilótája első sikerének, és felkapta a vizet, amikor Luyendyk hevesen reklamált (joggal) a végeredmény miatt.
Foyt megragadta és a földre lökte a dühöngő versenyzőt, majd a biztonsági személyzet közbeavatkozott és elválasztotta őket. Az esetet nem mutatták a közvetítésben, mert az interjúk után történt, de a helyszínen forgató operatőrök megörökítették. Az incidens miatt Foyt 20 ezer, Luyendyk 14 ezer dolláros pénzbírságot kapott.
De miért akadt ki Luyendyk, az Indy 500 1990. és 1997. évi győztese? Azért, mert ő teljesítette leghamarabb az előírt távot, ám egy rejtélyes informatikai gikszer ezt elfedte. A verseny a 140. kör tájékán csúszott ki a medréből, amikor a hivatalos időmérési rendszer egész egyszerűen nem rögzítette Luyendyk és néhány másik pilóta köreit.
A holland versenyző valójában a 2. helyen állt, amikor nem sokkal a cél előtt az élen haladó Tony Stewart úgy gondolta, a forgalomban elengedi maga mellett a lekörözöttnek hitt riválisát. Két körrel a leintés előtt aztán Stewart motorja felrobbant, balesetet szenvedett, a félrevezetett versenyirányítás pedig tévesen Boatnak lengette meg a kockás zászlót, holott őt valójában csak másodiknak kellett volna értékelni.
A teljes verseny felvételének áttanulmányozásával az illetékesek másnap megállapították, hogy valóban Luyendyk ért célba elsőként, sőt, a kelleténél eggyel több kört is ment. Az eredeti győzelmi serleg helyett azonban csak egy másolatot kapott, mivel Foyt nem volt hajlandó visszaszolgáltatni az igazit.
A kínos rendszerhiba és a negatív sajtóvisszhang sem maradt intézkedések nélkül, megvonták a felügyelő jogokat az addigi szervezettől, a USAC-tól, az IndyCar saját hatáskörében oldotta meg ezt a feladatot.
A győzelemtől megfosztott Boat később azért nyert egy futamot az IndyCar-ban, 1998-ban, pont ugyanitt, Texasban.