A néhány évvel ezelőtti agóniát követően a Forma-1 növekvő népszerűsége és piaci értéke az autóipar egyre több fekete öves szereplőjét csábítja a sorozatba. A 2026-tól esedékes új motorszabályok kapcsán egy veterán szakíró egy olyan amerikai márka érdeklődéséről írt, amelynek eddig semmilyen kötődése sem volt a sorozathoz.
Az új technikai előírásokkal összefüggésben elsősorban az elektromos teljesítmény növelését és a teljes mértékben fenntartható forrásból származó üzemanyagok bevezetését kell kiemelni, valamint a kipufogógázok energiáját hasznosító, drága és bonyolult MGU-H száműzését.
Az Audi érkezése 2026-ban már biztos, ők a Sauberként vagy Alfa Romeóként ismert csapatot vásárolják meg és egy klasszikus gyári istállót hoznak létre. A Porsche neve gyakran kering a sajtóban lehetséges új belépőként, újabban a Ford és a Hyundai is szerepel ezen a listán.
Az Auto Motor und Sport rangidős újságírója, Michael Schmidt most azonban a General Motors márkáját, a Cadillac-et is megemlítette a felsorolásában, ahogy ő fogalmazott, „kopogtatnak az ajtón.” Ezt bizonyára az F1 amerikai népszerűségének látványos javulása idézte elő.
Az érdeklődés és a cselekvés természetesen két külön fogalom. Tavaly a Porsche-Red Bull házasságot például sokáig tényként kezelte a sajtó, aztán a két nagyvállalat mégsem állapodott meg. A Forma-1 menedzsmentje nagy hangsúlyt fektet az esetleges új szereplők megválogatására, mivel a meglévő, a nehéz időkben korábban kitartó istállókat védeni szeretné. Új belépőnek csak olyat akarnak, akik hozzátesznek valamit a sportág egészéhez és nem csupán „piócázva” kihasználják a fokozott érdeklődést.
A Cadillac korábban még sohasem szerepelt a Forma-1-ben, más sorozatokban vett, vesz, illetve vesz majd részt, például jövőre visszatér Le Mans-ba.