Legalábbis ez a véleménye Zak Brown-nak, aki szerint az F1-nek meg kéne változtatnia a szuperlicenc rendszerét az IndyCar kapcsán.
A Red Bull nem szerződtethette az amerikai Colton Hertát 2023-ra, mert nem volt elég pontja az FIA „szuperlicenc” rendszere szerint.
Brown kijelentette, hogy az IndyCar körüli szuperlicenc pontozást „felül kell vizsgálni„, és az IndyCart ugyanúgy kellene kezelni a kvalifikációs rendszerben, mint a Forma-2-t.
A McLaren idén nyáron tesztelési lehetőséget adott Hertának – ahogyan két másik IndyCar-pilótának, a 2021-es bajnok Alex Palou-nak és a McLaren saját versenyzőjének, Pato O’Ward-nak is -, és nagyon meg voltak elégedve az általa mutatott teljesítménnyel.
Brown szerint „kár, hogy Colton Herta nincs az F1-ben„, hozzátéve, hogy mindhárman „F1-es szintű versenyzők.”
Bár az IndyCar bajnoki címének megnyerése garantálja egy versenyzőnek a szuperlicenszhez szükséges 40 pontot, bármely más, az első 10-ben elért helyezés ennél kevesebbet ad.
Az F2-ben a bajnokság első három helyezése mind 40 pontot ér. Ráadásul első helynél lejjebb az F2-ben minden helyezés többet ér, mint az IndyCarban ugyanaz a pozíció.
Ez a különbség volt az, ami megakadályozta azt, hogy Herta szuperlicencet szerezzen.
A Red Bull a 22 éves, hétszeres IndyCar-győztest szerette volna az Alpha Taurihoz szerződtetni, hogy betöltse a Pierre Gasly Alpine-ba való átigazolása miatt megüresedett helyet.
Az FIA azonban nem volt hajlandó felmentést adni Hertának, így a Red Bull inkább a korábbi F2-es és Formula-E-bajnok Nick de Vrieshez fordult.
Brown elmondta, bízik abban, hogy az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem felülvizsgálja és megváltoztatja a pontrendszert.
„Azt láttam Mohammedről, hogy kész felülvizsgálni a hatályos szabályokat, és kijavítani azoknak az esetleges hibáit” – mondta Brown.
„Eddig a szabályok szerint játszottunk, és szerintem ez így van rendjén… még akkor is, ha szerintünk a szabályok nem jók, mint például a szuperlicenc.”
„Felül kellene vizsgálnunk ezt a szabályt, és változtatni kellene rajta.„