Az F1-es projekt bejelentésekor már csaknem teljesen készen állt az Audi által fejlesztett LMDh autó, szinte a legrosszabbkor törölték a programot.
Az új szabályrendszer bejelentésekor az Audi volt az egyik első, aki vállalta, hogy Le Mans-i autót épít, testvérmárkájával, a Porschéval közösen.
Míg a stuttgarti márka elsőként lépett pályára az LMDh gyártók közül, addig a társaik csendben jegelték a projektet.
Amikor aztán nyilvánosságra került, hogy 2026-ban csatlakoznak a királykategóriához, megerősítették, hogy nem térnek vissza az endurance versenyzéshez.
Két pilótájuk, Nico Müller és René Rast már előkészült az átállásra, így viszont a Peugeot és a BMW csapatában kötöttek ki.
„A végén már készen állt az autó. – nyilatkozta Müller a motorsport.com-nak. – Sokat dolgoztunk a szimulátorban, minden készen állt arra, hogy a pályán is teszteljünk. Közösen fejlesztettünk a Porschéval, nem volt titok, hogy osztoztunk a Multimatic [a karosszériagyártó] figyelmén.
Hogy kipróbáltam volna? Nagyon közel voltunk hozzá, de néhány héttel lekéstünk róla.”
Chris Reinke, az Audi ügyfélversenyzésért felelős igazgatója megerősítette az együttműködést a két márka között, és kiemelte, az F1-es döntés miatt húzták ki alóluk a szőnyeget.
„Belülről az a döntés érkezett, az Audi inkább a Forma-1-re koncentrál majd. Így mindenki, aki kötődött az LMDh-hoz, annak beszűkítették a lehetőségeit.”