Will Stevens rövid F1-es karrierje után az endurance versenyzés világában találta meg a helyét, de hat LMP2-es év után sem tudott feljebb lépni egy teljes szezonra.
Idén a Wayne Taylor Racing színeiben részt vehetett a Daytonai 24 óráson és a Sebringi 12 óráson a legmagasabb (DPi) kategóriában. Fő sorozata azonban továbbra is az Endurance Világbajnokság (WEC) maradt, ahol jelenleg vezeti az LMP2-es mezőnyt.
Bár a tengerentúlon nem folytatja a WTR-rel, állítása szerint Hypercart terelgethet majd 2023-ban.
„Sok változás érkezik majd a WEC-be és az IMSA-ba az új kategóriákkal. Arról kellett döntést hoznom, hol látom a legjobb lehetőséget, nemcsak most, hanem hosszabb távon is.” – magyarázta a brit a Sportscar365-nek.
A korábbi F1-es pilóta helyén az idényzáró Petit Le Mans-on Brendon Hartley indul majd, de Stevens kiemelte, nem azért, mert harag lenne közte és Wayne Taylor között.
„Most először a karrierem során több lehetőségem is volt. Jó dolog, mindenki szívesen van ilyen helyzetben. Több programnak is akarták, hogy részese legyek. De nagyon nehéz, mert mindegyik jól hangzik, legszívesebben az összeset elvállalnám.
De az új szabályokkal mindenki törekszik arra, hogy ne legyen átjárás a csapatok és márkák között. Így több programot egyeztetni nehezebb lett.”
A jelenség ott is megfigyelhető, hogy Toyota pilótái rendszerint vettek részt az IMSA nagyobb versenyein, de ennek jövőre vége szakad.
Ami Stevens-t illeti, jelenleg WEC-beli csapata, a JOTA jövőre kap a Porschétól egy LMDh autót, nem valószínűtlen, hogy a brit erre célzott.