Mivel a Portlandi Nagydíj rajtjánál gyakoriak az érintkezések és a balesetek, az NTT IndyCar Series és versenyzői javítani szeretnének a helyzeten.
Idénre egy új sikánon belüli sikánrendszer került telepítésre az 1-es kanyarban – hasonlóan azokhoz a megoldásokhoz, amit például a Forma-1-ben, Monzában is láthatnak a nézők.
A tavalyi évben a csapatok és a versenyzők is frusztráltak voltak – akiknek egyenesen kellett áthaladniuk a sikánon – miközben ütközések történtek; az IndyCar szabálya szerint mindazokat, akik nem tudtak átmenni a portlandi egyes kanyaron, a mezőny végére küldték az újraindításnál.
Az új és lassabb sikánon belüli sikán beépítésével remélhetőleg elkerülhető, hogy vasárnap több hátrasorolási büntetésre legyen szükség.
„Az 1-es kanyarban egy lassabb elkerülőutat hoztunk létre” – mondta a sorozat egyik szóvivője a RACER-nek.
„Az ötlet az, hogy eléggé le tudjuk lassítani az autókat ahhoz, hogy ne szerezzenek előnyt a kanyarlevágással. Ha a versenyzők nem tartják be a sikánra vonatkozó útvonalat, akkor büntetést kaphatnak.”
„Az IndyCar ma és holnap kiértékeli, hogy ez hogyan néz ki és milyen lesz, és egy emlékeztetőt küld, hogy megerősítse a sikán használatát a futamra.”
Az IndyCar versenyzői bizottsága péntek reggel Portlandben ülésezett, és javaslatot nyújtott be a sorozatnak, hogy a rajtot és az újraindításokat az 1-es kanyar közelébe helyezzék át, hogy csökkentsék a mezőny sebességét az ultralassú sikánhoz érkezéskor.
A javaslatot szombaton szintén megvizsgálják és döntenek róla.