back to top
vasárnap, november 24, 2024

Két versenyző Pikes Peak-jét is tönkretette a Tesla érintőképernyője

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

A Pikes Peak a világ egyik legnehezebb versenye. Éppen ezért nem kellemes amikor a kesztyűben nem tudod használni a Tesla érintőképernyőjét.

- Reklám -

Sajnos a vasárnapi Pikes Peak International Hill Climb versenyen a Tesla versenyzői az időjárási problémák miatt kénytelenek voltak verseny közben az autóik nehézkes érintőképernyős kezelőfelületeivel küzdeni.

- Reklám -

Mint kiderült, az autó összes funkcióját egy érintőképernyőre összevonni elég buta dolog – írja a The Drive.

A PPIHC 100. futamát a pálya teljes hosszán végigvonuló sűrű köd nehezítette, amely néha csak 15 méterre korlátozta a látótávolságot.

- Reklám -

Bár a verseny a múltban is szünetelt az időjárás miatt, idén nem tisztult ki, így a versenyzőknek szörnyű körülmények között kellett összemérniük a tudásukat.

Az időjárás gyártótól függetlenül minden versenyző számára problémát jelentettek, de a legrosszabbul a Tesla Model S Plaid versenyzői jártak, akik, amikor a szélvédőjük bepárásodott, nehezen tudták bekapcsolni az autójuk érintőképernyőn keresztül aktiválható párátlanítóját.

Egyik sofőrjük, Blake Fuller a The Gazette-nek elmondta, hogy kesztyűt viselve küzdött a Tesla érintőképernyőjének használatával, miközben a hegyre felfelé menet a rossz időjárással küzdött.

Úgy éreztem magam, mint egy idősebb ember, aki a futam közepén próbál beprogramozni egy videomagnót” – mondta Fuller, aki végül a 39. helyen végzett a 63 versenyző közül. „Ez a gombok nyomkodásának és a kerekek görgetésének kombinációja. Olyan, mintha zsonglőrködnék, és én nem zsonglőrködöm jól.

Ugyanez a probléma gyötörte Randy Pobstot is egy erősen módosított Plaiddel, a „Dark Helmet” becenévre hallgató autóval.

Pobst jobb első szektort jegyzett, mint a Porsche pilótája, aki végül a második helyen végzett az összesítésben, de ugyanolyan szélvédő-ködösödési problémával találkozott, mint Fuller.

Ahelyett, hogy az érintőképernyővel babrált volna, Pobst inkább meglazította az öveit, hogy a kézfejével törölje le a szélvédőt.

Kockázatos lépés volt ez egy olyan versenyen, ahol több autó is lecsúszott a versenyfelületről, és a legtöbbjük nem tért vissza sértetlenül a versenybe.