2023-ban érkezik az új Chevrolet Corvette Z06-os. Ez jelenleg talán a legfelkapottabb új sportautó a piacon, ami az Indy 500-on már bemutatkozhatott. Most pedig egy más jellegű tesztre vitték el.
A Corvette Z06 az év vitathatatlanul legfelkapottabb sportautója. A jármű az Indy 500-on már bemutatkozhatott, most pedig a vezető fejlesztőmérnökkel, Aaron Linkkel a volán mögött vitték el egy újabb tesztre. A V8-as motor pedig mennyei hangokat énekelt meg a menet során. A 8600-as fordulatszám mellett is.
„Ez a Z06 annyira zsigeri” – mondta Byron Glover a Drive 615-től. „Egyszerűen hatalmas mosolyt csal az arcomra, amikor csak a közelében vagyok.”
Ha az autóban duruzsoló motorra gondolunk, az izgalom érthető. Ez az autó nem a Z07, hanem a jóval civilizáltabb Z06-os, némi Indy 500-as beütéssel. Az új Z06-osban az LT6-os blokk teszi a dolgát, amely a Gemini kis blokkos motorcsalád első tagja. Ez azonban nem egy igazi kis blokk, mivel kettős, felülről felhajtott vezérműtengelyt és a fent említett lapos forgattyús tengelyt tartalmaz. De annak ellenére, hogy ez egy tiszta lapos konstrukció, a 4,4 hüvelykes furattávolság miatt tényleg közel áll a tolórudas kis blokkokhoz.
Az 5,5 literes, alumíniumból készülő motorblokk majd a ZR1-gyel köti meg a házasságát, létrehozva ezzel az LT7-et. Arról mindenféle találgatás van, hogy mikor jöhet az ikerturbós változat. Éppen ezért térjünk vissza inkább az LT6-osra.
A legerősebb, szériaautóban lévő, szívó V8-as 670 lóerőt ad le 8400-as percenkénti fordulatszámon. A nyomatéka 624 Nm 6300-as fordulatnál. A legnagyobb hengerűrtartalmú, lapos forgattyús tengelyű V8-as a C8.R endurance-versenyautó 5,5 literes motorján alapul. Ez 2020-ban és 2021-ben két konstruktőri bajnoki címet nyert az IMSA GTLM-kategóriájában.
A Stingray nyolcfokozatú váltójától alig eltérő duplakuplungos váltóhoz csatlakoztatva a Z06 erőforrása a kezdeti időszak első 500 mérföldjén (800 kilométer) nem használja maximális nyomatékát az alacsony sebességfokozatokban.
És aki a hangokat szeretné élvezni, a teszt: