back to top
hétfő, november 25, 2024

Az új aeroscreen az IndyCar súlycsökkentő törekvéseinek része

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

A Pankl és a PPG átdolgozott, könnyebb aeroscreenje része az IndyCar azon terveinek, amelyekkel a 2024-es autók súlyát kívánja csökkenteni.

- Reklám -

Az IndyCar februárban jelentette be, hogy egy évvel elhalasztja a 2,4 literes hibridek bevezetését, mivel a Mahle alkatrészekkel kapcsolatban ellátási láncbeli problémák merültek fel. Azóta mindkét gyártó, a Chevrolet és a Honda egy-egy 2,4 literes motorját tesztelték az Indianapolis Motor Speedwayen, a Penske, illetve a Ganassi autóival, de még nem a hibrid rendszerrel együtt.

- Reklám -

A motor méretének növekedése önmagában 11 kilóval növeli a már most is túlsúlyosnak számító autó tömegét, különösen, hogy a 2020-as aeroscreen bevezetése 60 kilóval nehezítette azt. Most, hogy az IndyCar célja, hogy a 2024-es autó súlya a mostani szintre csökkenjen, a következő generációs aeroscreen is része a tervezett megoldásnak.

A halasztással nyertek egy kis időt

Jay Frye, az IndyCar elnöke a Motorsport.com-nak nyilatkozott: „Számítottunk arra, hogy a 2024-es módosítások 160 fontot fognak hozzáadni, és jelenleg valószínűleg a 80-as évek környékén vagyunk. Az új motorszabályok 2024-ig történő elhalasztása lehetőséget adott arra, hogy rendezzük az ilyen dolgokat.

- Reklám -

A motorgyártó tesztje a 2,4 literes autókkal kivételes volt. A hibrid komponenssel végzett teszt lesz a következő. De menet közben továbbra is azon dolgozunk, hogy csökkentsük az autó súlyát, hogy minél közelebb kerüljön ahhoz, ahol most van.

Dolgozunk az aeroscreen 2. fázisán, ahol a védőüveg is könnyebb és a váz is könnyebb, mert Pankl úgy véli, hogy felére csökkenthető az aeroscreen súlya, és még mindig ugyanolyan robusztus marad, mint most.

A Pankl jelenlegi technológiája fenomenális, az új verzió pedig a jelenlegi mércét is felülmúlja majd, és a keret belsejében egy méhsejt típusú szerkezetet hoz létre – és ránézésre sem fogod tudni észrevenni, hogy feleannyi a súlya, mint a jelenleg használtnak.

Az egyik dolog, amit az aeroscreen következő verziójával kapcsolatban is megvizsgálunk, az az, hogy hogyan áramoltatjuk be a levegőt a pilótafülkébe. A túlzott meleggel kapcsolatos probléma helyzete most sokkal jobb, mint a 2020-as év elején volt, de újra jobbá tehetjük.

Tehát az aeroscreen úgy fog kinézni, mint most, de feleakkora súllyal, és anélkül, hogy a szerkezeti terhelésre ható tulajdonságokat elveszítenénk.