A Joe Gibbs Racing felbérelte a JTG Daugherty Racing tulajdonosának ügynökségét, hogy segítsen szponzort találni Kyle Busch-nak.
A Tad Geschickter cégével kötött szerződés egy egyedülálló, ha nem is példa nélküli megállapodás, amelynek értelmében egy Chevy-közeli NASCAR-csapattulajdonos segít bevételt találni a Toyota programjában futó egyik legfontosabb autónak.
Geschickter 18-ban indította el a Brand Activation Maximizer, azaz a BAM ügynökséget, amely azóta olyan szervezetekkel dolgozott együtt, mint a Minor League Baseball, a Kroger és számos CPG-márka és mostmár a Kyle Busch-t is futtató Joe Gibbs Racing.
A Kroger emellett jelentős, egész szezonra szóló szponzori szerződést kötött a JTG-vel, a NASCAR Cup Series-ben szereplő egyautós csapattal, amelynek a Geschickter család és Brad Daugherty a társtulajdonosa.
Geschickter, aki a Procter & Gamble-nél eltöltött hosszú idő után a kiskereskedelmi marketing területén szerzett tapasztalatokat, évek óta jóban van a Gibbs családdal.
Ő és a néhai J.D. Gibbs is a William & Maryre jártak. Ez azonban az első alkalom, hogy Geschickter egy másik NASCAR-csapatnak segít szponzorációt eladni – jelen esetben Kyle Busch csapatának -, és az SBJ-nek elmondta, hogy a JGR az egyetlen csapat, amelyiknek valószínűleg megtenné ezt a múltja miatt.
Az üzlet részben azért figyelemre méltó, mert a JGR egy teljes szezonra szóló szponzort – vagy szponzorok gyűjteményét – keres az M&M’s csokoládé helyett, amely a 18-as számú autójától és szervezetétől a 2022-es év után távozik.
Így Gibbsnek hatalmas lyukat kell betömnie jövőre – 20-25 millió dollárnyi éves szponzori bevételt kell pótolnia, amennyire csak lehet.
A JGR állítólag előrehaladott tárgyalásokat folytat egy nagy technológiai céggel egy egyéves szerződésről a Kyle Busch számára, de a megállapodást még nem jelentették be.
Az üzlet azért is meglepő, mert a JGR-nek van egy saját értékesítési csapata is, amely szintén dolgozik még a szponzorok eladásán, amellett, hogy a csapat a BAM-tól is kap támogatást.