Új-Zélandi alapító, és brit csapat. A McLaren eltökélt célja mégis az, hogy ők legyenek az Egyesült Államok hivatalos csapata.
A közönség felhördült szerda este a Miami Nagydíj nyitóbuliján, amikor a papaya-narancs szín megjelent a színpadon.
A szupersztárokhoz és szupergazdagokhoz szokott városban a nézők mintha már Lando Norris és Daniel Ricciardo látványától is ugráltak volna.
A főnökeik is ott voltak, de az első Miami Nagydíj a sztárpilóták köré épült, és, hűha, a McLarennek van egy csapata.
Norrist a nők körében a legnépszerűbbnek választották egy rajongói szavazáson, Ricciardo, a győzelem után a cipőjéből pezsgőt ivó ausztrál pedig a legnagyobb személyiség a paddockban, és az Egyesült Államokat a kedvenc országai között tartja számon.
Aztán ott van az IndyCar trió: Pato O’Ward, Felix Rosenqvist és Juan Pablo Montoya, akik az elsők között hajtottak a Hard Rock Stadium körüli, burjánzó pályán, amikor szerdán a McLaren utcai autóival rótták a köröket.
Pato O’Ward 23 éves, hamarosan új, hosszútávú szerződést írhat alá a McLarennel, és Norrishoz hasonlóan ő is megnyerte a női szavazók körében a sorozat kedvenc versenyzője címet.
Montoya, aki a McLaren indianapolisi felállásában szerepel, a McLaren korábbi Forma-1-es pilótája, a kolumbiai pedig régóta Miamiban él, és a verseny egyik nagykövete. Rosenqvist Indianapolisba költözött, és a svéd beolvadt a közösségbe.
Az IndyCar-csapat a McLaren tökéletes lehetősége arra, hogy egy óriási rajongóbázist építsen ki a szponzorokban gazdag Észak-Amerikában, amely végre felfigyelt az F1-re, és a nagyvállalatok igyekeznek bekapcsolódni.
Zak Brown, a McLaren amerikai fejlődésének úttörője
Termékeny talaj ez Zak Brown, a McLaren Racing vezetője számára. Brown meteorszerűen emelkedett fel egy marketingcél tulajdonosából – amely a NASCAR fénykorában uralta a piacot – a McLaren főnöki pozícióáig.
A McLarent egy rajongói felmérés során a kedvenc F1-es csapatnak választották, és Brown szerint a McLaren imázsát a versenyzői és a fiatalabb célközönséget célzó, átgondolt közösségi médián keresztül történő reflektorfénybe állításuk révén alakították ki.
”A pilóták a megfelelő korúak, a megfelelő személyiségűek” – mondta Brown.
”Pato Lando és Daniel kombinációja. Lando eléggé visszafogott. Elég szellemes. Daniel táncra perdül a garázsban. Pato is ilyen a jelenlétével. Patóban megvan Lando fiatalossága és Daniel extrovertált személyisége” – magyarázta Brown.
”A versenyzőink nagy szerepet játszanak abban, hogy ilyen népszerűek vagyunk. De nagy elismerés illeti a digitális és kommunikációs csapatunkat… tudják, hogy mit akarnak látni a rajongóink. A szurkolók érzik, hogy mennyire fontosak számunkra, és jó a kapcsolatunk.”
A piac meghódítására való törekvés működik, de nem annyira versenyképes. Az F1-ben csak egy amerikai tulajdonú csapat van – a Haas -, de a sorozatnak nincs amerikai pilótája; a McLaren a 22 éves Colton Hertát, a kaliforniai IndyCar-sztárt tartja a tűz közelében.
A McLaren a Miami Nagydíj hétvégéjét arra használja fel, hogy tovább építse jelenlétét. Szinte mindenhol jelen vannak a városban. És akár ez is megtörténhet, hogy ez a hétvége lesz a McLaren amerikai uralmának első pontja.