back to top
péntek, november 22, 2024

A DTM legenda Amerikában szeretne teljes állást

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Mike Rockenfeller az IMSA WeatherTech SportsCar Championship-ben szeretne teljes munkaidőben versenyezni 2023-ban.

- Reklám -

Bár Rockenfeller leginkább az Audival a DTM-ben elért sikereiről ismert, közel két évtizede versenyez hosszútávú versenyeken az Atlanti-óceán mindkét partján, 2010-ben pedig egy naptári évben megnyerte a Le Mans-i 24 órás és a Daytona-i 24 órás versenyt is.

- Reklám -

A német pilóta 2021-ben 15 egymást követő szezon után befejezte fényes DTM-karrierjét, amelynek során 2013-ban megnyerte a pilóták bajnoki címét.

Rockenfeller 2022-ben csatlakozott az Action Express Racinghez a négy nagy IMSA enduroversenyre, és a csapat 48-as rajtszámú Cadillac DPi V.R. versenyautóját vezette Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez és Jimmie Johnson mellett Daytonában.

- Reklám -

Ezzel folytatódott a General Motors-szal való kapcsolata, hiszen az évek során mind a Cadillac, mind a Chevrolet márkákat képviselte az Egyesült Államokban.

Rockenfeller élvezi a Cadillac-kel való együttműködését, amely jelenleg egy Dallara-építésű LMDh versenyautó fejlesztésén dolgozik. Ugyanakkor nem zárta ki, hogy 2023-ban egy másik gyártó színeiben versenyezzen az IMSA új GTP osztályában, ha erre lehetőség adódik.

A célom az, hogy jövőre teljes szezont fussak IMSA-ban” – mondta Rockenfeller a Motorsport.com-nak.

Jelenleg szuper boldog vagyok, hogy az IMSA-ban vezethetem a 48-ast, és annak is nagyon örülnék, ha a jövőben egy Cadillac-et vezethetnék, de ez nem az én kezemben van.”

Rockenfeller jelenleg részidőben az Ally Racing 48-as autóját vezeti
Rockenfeller jelenleg részidőben az Ally Racing 48-as autóját vezeti Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

Nehezen indult a szezon Rockenfeller csapatának

Az 48-as Ally Racing/Action Express Cadillacnek nehéz volt az IMSA-szezon kezdete – főleg rajta kívülálló tényezők miatt – miután Daytonában és Sebringben az ötödik, illetve a hatodik helyen végeztek a hét autóból álló DPi osztályban.

A daytonai szezonnyitón a 48-as egy GT autóval ütközött a 3-as kanyarban, és 23 kört vesztett a boxban javítás miatt. Eközben a múlt hónapban Sebringben egy fékhiba elrontotta a csapat esélyeit egy jó helyezésre.

Rockenfeller elismerte, hogy nehéz volt elfogadni a balszerencse sorozatot, amely a csapatot sújtotta az első két fordulóban, tekintve az autó és a pilóták nyers tempóját.

Amikor az IMSA Endurance Cup idei szezonjában csak négy futamot teljesítesz, és ebből kettő már elment. az kihívássá teszi a dolgokat” – mondta. „Mindkét futamon a dobogóért küzdhettünk volna, de végül is ilyen a versenyzés.

Csapatként én, Jimmie, Kamui és Jose-Maria nagyon jól kijövünk egymással, és megvan a tempó az autóban.

Az Ally Racing/Action Express Racing mindig fantasztikus autót ad nekünk, így csapatként mindannyiunknak fáj, és frusztráló, amikor a dolgok rosszul mennek számunkra, mint például Daytonában és Sebringben.

A magam részéről őszintén szólva elégedett vagyok az Ally Racing/Action Express Racinggel, és nagyon elégedett vagyok a teljesítményemmel. Reméljük, hogy a szerencse a mi oldalunkon fog állni majd a júniusi Watkins Glen-i 6 órás versenyen.