Az eső miatt sokat csúszott a kezdés, így csak kb. 4 órát tudott tesztelni Indianapolisban az IndyCar mezőnye.
Az eső helyi idő szerint délelőtt 10-ről 14:30-ra tolta a tesztelés kezdetét az Indianapolis Motor Speedwayen rendezett esemény csütörtöki napján.
Newgarden Chevy-motoros Team Penske versenygépe volt a leggyorsabb a 31 versenyző közül, akik a pályára gurultak csütörtökön – Hélio Castroneves az összetört autója miatt nem tudott részt venni az edzésnapon.
Az idén már két győzelemmel rendelkező Newgarden átlagsebessége 229,519mph (369,378 kmh) volt, és Sato a Dale Coyne Racing with Rick Ware Racing Hondával nem sokkal maradt le mögötte (229,427mph/369,227kmh).
„Nem tagadom, nagyon jó érzés vezetni az autómat” – mondta Newgarden. „Folyamatosan egyre jobb lett a nap folyamán. Egyszerűen nem volt olyan lépésünk, amivel rontottunk volna a gépen.”
„Jó úton haladunk, de nem akarom, hogy ráüljünk a babérjainkra. Magabiztosnak érzem magam azzal, amink van, jól érzem magam. De szeretném, ha még keményebben dolgoznánk.”
Jól vizsgázott az Indianapolis Motor Speedway
Míg szerdán pit road problémák miatt csak limitált mennyiségben autóztak mezőnyben a versenyzők, addig csütörtökön több versenyszimulációt is láthattunk.
Az IndyCar tisztviselői az éjszaka folyamán rendbe hozták a boxutca kijáratának felületét, és ez meghozta a várt hatást a második napra.
A pálya munkásai öt órán át húzták a gumikat az említett felületen, a nagyobb tapadás elérésének reményében.
Az ellenőrzés során kiderült, hogy a történelmi 2,5 mérföldes oválon 25%-kal nagyobb a tapadás, mint a boxutca kijáratánál, ami feltehetően – vagy legalábbis részben – annak köszönhető, hogy a tényleges pályán nagyobb volt a forgalom, mióta tavaly ősszel Rapid Penetrating Emulsiont adtak a felülethez.
Ez az anyag segíti az indianapolisi pálya gyorsabb száradását, azonban ez okozta a tapadási problémákat is. Tony Kanaan szerint ugyanakkor az éjszakába nyúló munka meghozta a gyümölcsét.
„Ma sokkal jobb volt a tapadás, de még mindig van min dolgozni” – mondta Kanaan. „Megbízunk a pálya dolgozóiban, szóval biztosan minden rendben lesz, mikor májusban visszatérünk ide.”
Bár az eredmények sok csapatnak pozitív visszajelzést adhatnak, Alexander Rossi szerint nincs ok nagy hangsúlyt fektetni arra, hogy ki volt vagy nem volt gyors, a viszonylag hűvös körülmények miatt, amelyek májusban valószínűleg nem lesznek érezhetőek.
„Esősen indult a nap, de végül 138 kört sikerült teljesítenünk körülbelül három óra alatt” – mondta. „Azt hiszem, az egész Andretti Autosport nagyszerűen együttműködött.”
„Sok munkát sikerült elvégeznünk. Ez a teszt egy kicsit furcsa. Megpróbálod minél gyorsabbá tenni az autódat, de nagyon sok alapvető tesztelési feladatot is el kell végezned.
Végső soron a pálya és a körülmények is mások lesznek, amikor jövő hónapban visszatérünk Indianapolisba.
Ez egy jó gyakorlat volt mindenkinek, hogy újra felvegye a ritmust itt. Nagyon jó itt vezetni. Elmegyünk, és meglátjuk, mit tanultunk, de amikor májusban visszatérünk, gyakorlatilag mindent elölről kezdünk majd.”
Az enyhe ütéseket elszenvedő versenyzőkön kívül – köztük az Andretti Autosport versenyzője, Devlin DeFrancesco, aki a nap végén a 2-es kanyar korlátjával érintkezett – nem történt jelentősebb incidens a nap folyamán Indianapolisban.