Colton Herta, aki jelenleg az IndyCar egyik leggyorsabb – és legnépszerűbb versenyzője 2021-ben egy lépésre volt a Forma-1-től.
A csapatot, amelynél versenyez, Michael Andretti vezeti, aki Mario fia – ő az utolsó amerikai, aki 1978-ban Forma-1-es futamot nyert.
Amikor tavaly felreppentek a hírek, hogy Andretti az F1-be akar lépni, Herta is a címlapokra került.
Az amerikai csapattulajdonos tárgyalásokat folytatott az Alfa Romeo alakulatot működtető Sauber megvásárlásáról, és szinte már el is volt könyvelve, hogy Colton Herta lesz az egyik versenyző, aki így beteljesíthette volna Forma-1-es álmát.
Ám hirtelen az egész üzlet füstbe ment, mivel Andretti elállt a tárgyalásoktól. De mielőtt ezt megtette volna, Herta állítása szerint a csapattulajdonos félrehívta őt egy szeptemberi versenyen, és közölte vele, hogy „nagyon közel vannak” a megállapodáshoz.
„Az emberek azt mondták, hogy 50% vagy 60% volt az esélye” – mondta Herta az Indianapolis Starnak. „Ennél sokkal komolyabb volt a dolog.”
Az alku összeomlása azt jelentette, hogy a fiatal versenyzőnek egyelőre le kellett tennie álmai megvalósulásáról, és az Alfa Romeo a veterán Valtteri Bottast hozta el a Mercedestől az újonc Zhou Guanyu partnereként.
Colton Herta azt is elárulta, hogy mennyire befolyásolta ez a 2021-es idényét
„Őrült utazás volt, életem legőrültebb éve” – mondta Herta.
„Vissza akartam térni az IndyCarba, de nem igazán tudtam, hogy erre mikor lesz lehetőségem.”
„Nem akartam életem hátralévő részében csak az F1-ben versenyezni és aztán visszavonulni. Vissza akartam jönni, hogy többször is indulhassak az Indy 500-on, és végigfuthassam a teljes szezont.”
„De meg voltam győződve róla, hogy idén a Forma-1-ben fogok indulni, és úgy gondoltam, hogy ez szinte biztos.”
„Ennek ellenére egy kis részem, amelyik még mindig azt gondolta, hogy ‘Hát, még nincs szerződésem, szóval még bedőlhet a dolog’.”
„Annyira szürreális volt. Egy pillanatra azt hittem, hogy sikerült, aztán minden összeomlott.”
Mielőtt a szerződés felbomlott, Herta egy hetet töltött Svájcban az Alfa Romeóval, ahol a csapat akkori pilótáival, Kimi Raikkönennel és Antonio Giovinazzival vett részt egy szimulátoros teszten.
Mindkettőjüknél gyorsabb volt – de az Andretti-szerződés felbomlása miatt soha nem kapott esélyt arra, hogy ezt a bravúrt megismételje a pályán.