A múlt hétvégi Kansas-ben rendezett versenyen megszámlálhatatlan hátsó defekt történt, és aggódnak emiatt a csapatok. A Goodyear hárít.
A crew chief-eknek a legtöbb fejtörést az okozza, hogy mi történhet a hétvégi All-Star versenyen a Texas Motor Speedwayen, ahol ugyanazzal a gumikombinációval mennek majd amivel Kansasben futottak.
A pontversenyt vezető Chase Elliott öt egymást követő top 10-es helyezésből álló sorozatának vége szakadt, amikor a hatodik helyen futott, miután a bal hátsó Goodyear gumija defektet kapott.
Ez volt a második futam sorozatban, hogy Elliott bal hátsó defekt miatt bukott el egy erős versenyt. Kansasben a 29. helyen végzett, három körrel lemaradva a győztes Kurt Busch mögött.
„Mindig ott van a fejünkben, hogy vajon most fogunk-e defektet kapni, vagy sem” – mondta Alan Gustafson csapatfőnök az NBC Sportsnak a csapat bal hátsó gumijával kapcsolatos problémákról.
„Darlingtonban is volt ilyen problémánk. Úgy érezzük, megtettük, amit kellett, hogy ez ne fordulhasson elő még egyszer. Nagyon biztonságosan álltunk hozzá a kansasi futamhoz.”
„Az összes lekerült guminkat megvizsgáltattuk és szétszedtük a Goodyearrel, és addig a pontig minden rendben volt. A véletlenszerűség mindenképpen nagyon aggasztó.”
Hendrick Motorsportsos csapattársának, William Byronnak szintén eldurrant a bal hátsó Goodyear gumija, miközben az élen haladt.
„Elég sok beállítási különbség volt kettőnk között, így éppen ezért nehéz messzemenő következtetéseket levonni” – mondta Gustafson Elliott és Byron esetéről.
Szintén nem érti a történteket James Small, Martin Truex Jr. csapatfőnöke.
A 19-es rajtszámú csapat versenye megváltozott, amikor Truex autóján a 165. körben, a 2. szakasz vége előtt szinténa bal hátsó defekt jelentkezett.
„Egy kör volt hátra a szakaszból, úgyhogy nagyon szerencsétlenek voltunk” – siránkozott Small. „Minden remekül alakult addig. Mi is nagyon konzervatívak voltunk. Sok dolog kombinációja lehet a dolog.”
„Nem vagyok gumimester, szóval nem tudom, hogy mi a megoldás” – jelentette ki Small a Goodyear gumiproblémákról. „Tudom, hogy valószínűleg azt fogja mondani majd, hogy túl agresszívak vagyunk (a guminyomást illetően).”
„Mi nem is gondoljuk, hogy agresszívek lennénk. Egész nap rendben voltunk, soha nem volt problémánk, remekül néztünk ki, aztán egyszer csak egy megtörtént a baj. Semmi árulkodó jel nem volt.”
„Nem tudom, hogy ez egy gyártási hiba-e. Nyilvánvalóan ezt is ki fogjuk vizsgálni a csapatok között.”
A Goodyear hárít
Greg Stucker, a Goodyear versenyabroncsok értékesítéséért felelős igazgatója a vasárnapi futam alatt kijelentette, nem náluk van a hiba.
„Úgy gondoljuk, hogy mi megfelelő gumikat szállítunk a csapatoknak. Tekintettel arra, amit az abroncsok tervezéséről és az általunk használt anyagokról tudunk… a teherbíró képessége, a teljesítménye, a szükséges tapadás megvan, szóval úgy érezzük, hogy megfelel.”
„Meg kell néznünk, hogy mit csinálnak rosszul a csapatok, akik defektet kapnak.”
Nem mindenkinek voltak problémái. Kyle Busch a harmadik helyen végzett, és nem volt bal hátsó problémája.
„Megtanultuk a leckét Vegasban az edzésen, amikor ott összetörtük magunkat” – mondta Busch, aki bal hátsó defektje után ütközött. „Azóta nem mentünk ilyen agresszív beállítással.„