A több NASCAR versenyző, köztük Chase Elliott és Kevin Harvick is az első helyről esett ki, amikor jobb hátsó defektet kaptak.
De miért? Mi okozta ezeket a defekteket a Texas Motor Speedwayen, és ki a hibás? Chase Elliotnak érdekes véleménye van a dologról.
„Nem vagyok benne biztos, hogy a Goodyear a hibás” – mondta Elliott, miután kiszállt égő versenyautójából. „Mindig mindenki a Goodyear-t hibáztatja, de a NASCAR nagyon nehéz helyzetbe hozta őket, hogy olyan abroncsot építsenek, amely képes túlélni az ilyen típusú versenypályákat ezzel az autóval. Nem hibáztatnám a Goodyeart.”
A verseny győztese, Tyler Reddick „rendkívül aggódott”, hogy a verseny utolsó köreiben ő is defektet kap, de szerencsére elkerülte ezt a katasztrófát. Néhány héttel ezelőtt Kansasban az első helyről kapott defektet, ami végül a rájátszásból való kieséséhez vezetett.
A csapatfőnöke, Randall Burnett a texasi verseny után elmagyarázta, hogy az RCR hogyan közelítette meg a versenyt.
„Kicsit konzervatívan vágtunk neki ennek a versenynek. Múltkor Kansasben nagyon ráfaragtunk. Azt hiszem, idén már négyszer mentek tönkre a gumijaink, miközben vezettük a versenyt.”
„R.C. (Richard Childress) beszélt velem erről, és azt mondta, hogy ma mindenképpen tartsunk egy kicsit több levegőt a gumikban. Megpróbáltam ezt megtenni. Kicsit konzervatívabb megközelítést alkalmaztam ezen a héten. Ez egy vékony vonal. A sebesség és a biztonság határvonala.”
Később hozzátette: „A verseny előrehaladtával még egy kicsit konzervatívabb lettem. Amikor az eső után lement a nap, a felgyorsult a pálya, és sokkal több tapadás lett. Ekkor tudtunk növelni a légnyomáson, csak próbáltunk biztosra menni, hogy ne hozzuk magunkat rossz helyzetbe.”
A győztes csapat tulajdonosa, Richard Childress csatlakozott Elliott megjegyzéseihez, és megvédte a NASCAR gumiszállítóját.
„A Goodyear nagyszerű abroncsokat gyárt. Ahogy Randall is mondta, van egy finom határvonal, melyet feszegetni kell. Nem annyira a gumiabroncs volt a hibás, mint inkább az, hogy megpróbáltunk a lehető legversenyképesebbek lenni.”
A NASCAR a csapatokra hárítja a felelősséget
Scott Miller, a NASCAR versenyigazgató-helyettese, a futam után a gumiproblémákkal is foglalkozott, és úgy tűnt, hogy inkább arra hajlik, hogy a csapatok figyelmen kívül hagyják az ajánlott irányelveket.
„Nyilvánvalóan sok gumiproblémát láttunk, és sok olyan csapatot is láttunk, akiknek nem voltak gumiproblémáik. Ezen dolgozunk. A Goodyear együtt dolgozik a csapatokkal, illetve velünk, hogy átnézzük, milyen beállítások voltak, milyen volt a légnyomás, és megpróbálunk a végére járni a dolognak.”
„Sok csapat volt, amelyik a verseny után nem jelentett nekünk problémát, és elismerte, hogy egy kicsit konzervatívabbak voltak a légnyomással, és közelebb voltak a Goodyear által javasolt minimumhoz.”
Childers véleménye: A NASCAR és a Goodyear is hibás
Harvick csapatfőnöke, Rodney Childers részletes magyarázatot tett közzé a Twitteren, amelyben elmagyarázta, mi történt, és az általa javasolt megoldást a probléma megoldására.
„Nem a gumikkal van a probléma, persze lehetnének jobbak is… mindig lehet hova javulni” – magyarázta Childress.
„A NASCAR beszorított minket egy olyan sarokba, a lengéscsillapító szabályozásával, ami miatt patt helyzetbe kerültünk.”
„Egyszerűen nem tudjuk elég alacsonyra tenni az autót – hogy a diffúzor optimálisan működjön – a lengéscsillapító állításával, és éppen ezért a guminyomással játszik mindenki. Ha lejjebb engedhetnénk az autót, akkor több levegőt hagyhatnánk a gumikban is.”
„Jelenleg úgy néz ki a dolog, hogy ha nem engeded le minél alacsonyabbra az autót, akkor egyszerűen túl sok leszorítóerőt veszítesz. Viszont ezt csak a guminyomás leengedésével tudjuk elérni.”
„Szóval amit én szeretnék: 1; Legyen olyan az autó hátulja, hogy a maximális tapadást ne a legalacsonyabb hasmagasságnál érjük el, 2; Ne legyen megszabva, hogy miként állíthassuk a lengéscsillapítót. Semmi értelme, és csak problémát okoz nekünk. Még a verseny minőségét is rontja ez a szabály. 3; Legyenek teherbíróbbak a gumik. Nem lehet olyan abroncsokkal versenyezni, amelyek ennyire könnyen defektet kapnak.„