péntek, április 19, 2024

Harvick: Rengeteg dolgot kell még megtanulnunk

Dátum:

Megosztás:

A Phoenix Raceway-en rendezett versennyel véget ér a NASCAR nyugati parti túrája, amely nagy kihívás elé állította a csapatokat.

- Reklám -

Ez egy háromhetes szakasz NASCAR Cup Series-ben, amely az oda-vissza utazással, az autók cseréjével és reménykedéssel telik, hogy nem adódnak váratlan vagy stresszes helyzetek. Amennyiben itt bármelyik futamon probléma adódik, esetleg további alkatrészekre és részegységekre, vagy egy teljesen új Next Gen autóra van szükség, akkor az nagy fejfájást okoz a csapatoknak.

- Reklám -

A helyzet kezelhető, mert nekünk kell kezelnünk” – mondta Kevin Harvick

A csapatok azon dolgoznak, hogy egy teljes autóparkot állítsanak össze. Már eddig is rengeteg kilométert tettünk meg, hiszen február elején az L.A. Coliseummal kezdődött a szezon, majd két héttel később jött az első hivatalos futam, a Daytona 500, utána pedig a három nyugati parti verseny.

- Reklám -

Nehezen indult az év

A szezon első öt hetében, beleértve a Busch Light Clash-t a Coliseumban, a túlélés volt a célunk” – folytatta Harvick. „Sokat tanulunk ezekről a versenyautókról az alkatrészek és a darabok elhasználódását, a javítás módját, a javíthatóságot és az autó hajlamait illetően. Azt hiszem, hogy az autó határainak kipuhatolózása és az autó megismerése a legfontosabb dolog a versenyző szemszögéből, és ez az oka annak, hogy baleseteket látunk.”

Egyszerűen lesznek hibák, mert a pitkiállások is mások, máshogy kell váltani ezekkel az autókkal, máshogy versenyeznek, szóval rengeteg dolgot kell még megtanulnunk.

Harvick az első három futamon 675 körből 665-öt teljesített. A Stewart-Haas Racing 4-es autója eddig egy top10-es helyezéssel (hetedik hely Fontanában) és egy kör vezetéssel rendelkezik, Harvick pedig a 16. helyen áll a tabellán.

Van még tennivaló. A 2019-es szezon során az egyik leggyorsabb versenyző, Harvick és csapata tavaly nem rendelkezett azzal a domináns tempóval, amivel két éve. Idén Harvick a 14. (Daytona), a 20. (Fontana) és a 12. (Las Vegas) rajthelyet szerezte meg. Az eddigi hat szakaszon megszerezhető egységek közül Harvick a daytonai második szakaszon és a Las Vegas-i második szakaszon szerzett csupán pontokat.

A Next Gen okoz még fejfájást a pilótáknak

Ez az új autó egy új változó. Úgy tűnik, még egyetlen csapat sem talált óriási előnyt, és a versenyzők még tanulják, hogy melyik vezetési stílus kifizetődő, és mi kell ahhoz, hogy sikeresek legyenek a Next Gen-nel. Még egy olyan veterán, mint Harvick is nehéz tanulási folyamaton megy keresztül.

A mi sportunk sok más profi sporttól eltér” – mondta Harvick. „Sok profi sportág a testedtől, a sebességedtől és a mozgékonyságodtól függ. A mi sportágunk nagy hangsúlyt fektet a tapasztalatra, már csak azért is, mert a teljesítményhez józan ész kell, ami párosul az intelligenciával, hogy menet közben tudj döntéseket hozni, és néha csak azért, hogy túléld. Különösen a tavalyi évben csak túléltünk – hétről hétre keményen dolgoztunk, és jó helyezéseket értünk el olyan autókkal, amelyek nem voltak olyanok, mint amilyennek lenniük kellett volna. Miközben próbáltunk rájönni, hogy mi a helyzet, és az év során egyre jobbá tenni az autókat, mindig versenyeznünk kellett.

Akárcsak tavaly, idén is lesznek olyan hetek, amikor az autó nem lesz túl jó, és akkor ki kell találnod, és ki kell köszörülnöd a csorbát. Ezek a dolgok csak idővel jönnek. Verheted az öklöddel az asztalt, és mondhatod, hogy ‘Ezt meg kell csinálnunk!’, de a végén csak még nagyobb felfordulást okozol. Inkább Rodney-val (Rodney Childers aki Kevin Harvick csapatfőnöke – szerk.) és a csapattal való munkakapcsolatra kell koncentrálni, hogy pontosan meghatározzuk, mit kell tennünk, hogy jobbá tegyük az autót.