A kérdés már akkor felvetődött, amikor Denny Hamlin és Michael Jordan csapatot alapított. Fog-e saját magának versenyezni Hamlin?
Mivel Ty Gibbs, Joe Gibbs unokája, fantasztikus teljesítményt nyújt a NASCAR Xfinity Series-ben, ezért felmerül a kérdés, vajon melyik JGR versenyzőnek kell visszavonulnia ahhoz, hogy a legifjabb Gibbs fiú üléshez jusson.
„Nem tudjuk mi lesz” – mondta Hamlin a Dale Jr. Download e heti adásában. „Egyszerűen csak sok a kérdőjel Gibbsnél, hogy ki hol és mit fog csinálni. Nem tudom. Nem tudom. Bárcsak tudnám, mert akkor én is ennek megfelelően tudnék tervezni.”
Ezzel a válasszal Hamlin arra célzott, hogy ha ő lenne az esélytelen, akkor talán más terveket szőne. Elképzelhető, hogy a 23XI Racing versenyzője lesz?
„Ha minden kötél szakad akkor igen, de nem ez lenne az ideális forgatókönyv” – válaszolta Hamlin Dale Earnhardt Jr. kérdésére.
Hamlin célja az, hogy a Joe Gibbs Racingtől vonuljon vissza hosszú távú partnere, a FedEx társaságában.
„Azt hiszem, a Gibbsnél szeretnék visszavonulni a FedExszel. Mert annyira egyedülálló, hogy van egy olyan szponzorom, aki ilyen régóta része a sportnak, mint ők, és ilyen régóta támogat engem.”
„Én csak – egyszerűen nem tudnám elhagyni őket” – jelentette ki Hamlin.
Hamlin csapata egyelőre nem indít harmadik autót
Denny Hamlin kerek perec kijelentette Jim France-nek, a NASCAR vezérigazgatójának, hogy amíg a NASCAR üzleti modellje nem változik, ő bizony nem indít harmadik autót.
Az állítólagos szóváltásra az Atlanta Motor Speedwayen rendezett versenyhétvégén került sor tavaly márciusban, amikor Hamlin ultimátumot adott a 77 éves elnöknek és a NASCAR-alapító Bill France Sr. fiának.
„Volt egy találkozóm Jim France-szal, és az üzenetem egyértelmű volt, hogy nem beszélhetünk tovább arról, hogy kevesebb pénzt kapnak a csapatok” – jelentette ki Hamlin.
„A folyamatos csökkentések miatt nem tudunk növekedésről beszélni. Ha elkezdünk közösen dolgozni, akkor együtt tudjuk fejleszteni ezt a sportot. Ehhez azonban az üzleti modellnek meg kell változnia.”
„Nekünk a 23XI-nél nagy terveink vannak. De ezek a tervek addig várakoznak, amíg nem látjuk a változást.”
Hamlin számára fontos lenne, hogy csapata több bevételhez jusson egy szezon során, főleg a médiabevételekkel kapcsolatosan.
Jelenleg a NASCAR médiából származó bevételeinek mindössze 25 százaléka jut a versenycsapatoknak, 65 százalékát a pályák kapják, 10 százalékát pedig az engedélyező szervezet. A csapatok jelenleg bevételeik 75 százalékát a szponzorációtól kapják.
Hamlin ragaszkodik ahhoz, hogy megközelítése, bár nem tökéletes, abból a vágyból fakad, hogy a stock car versenyzés növekedjen és haladjon előre a jövő felé.
„Nagyon nehéz meggyőzni a dinoszauruszokat, hogy másképp kell enniük” – mondta Hamlin. „Én változást akarok. Ha egy új közönséget akarunk megszólítani, mert a (jelenlegi) közönségünk öregszik vagy már öregedett, akkor haladni kell a korral.„