2 crew chief-et, és 2 szerelőt is eltiltottak a NASCAR Cup Seriesből, de a 11-es autónál nem a vétkest büntették meg.
A Cup Series-ben Chris Gabehart és Matt Swiderski kapott eltiltást, előbbi Denny Hamlin 11-es autójának a csapatfőnöke, míg utóbbi a 16-os autót igazgatja.
Mindketten kihagyják a következő négy futamot: Darlington Raceway, Kansas Speedway, Texas Motor Speedway (All-Star Race) és a Coca-Cola 600 a Charlotte Motor Speedwayen.
Ezen kívül mindkét csapatból az emelős és a kerékcserét végző szerelő is eltiltást kapott a következő négy futamról.
Darrell Edwards és Blake Houston a Gibbs, valamint Keiston France és Jonathan Willard a Kaulig csapatából.
És itt jön a történet pikantériája! A NASCAR ugyanis egyedülálló módon a rossz csapattagot függesztette fel – írja a Yahoo Sports.
Edwards és Houston felfüggesztésének látszatra van értelme; Edwards Hamlin boxkiállásánál leejtette az emelőt, mielőtt a bal első gumi teljesen rögzült volna az autóra.
De nem Houston volt a kerékcserés azon a boxkiálláson. A felvételek alapján jól kivehető, hogy Houston viszi Hamlin bal első kerekét, és a stábtag Michael Hicks az, aki a kereket cseréli.
Hickset mégsem függesztette fel a NASCAR. Miért? Ki tudja biztosan. A NASCAR magyarázata az, hogy Houston volt az, aki Hamlin autójának első kerékcseréjeként szerepelt az előre leadott listán.
De mivel a videón annyira nyilvánvaló volt, hogy Hicks volt az, aki kereket cserélt, kicsit furcsa, hogy a NASCAR miért nem büntette meg őt.
Vajon egyszerűen csak megnézték a stáblistát, és nem a megállásról készült videófelvételt, mielőtt kihirdették volna a büntetést?
A NASCAR kijelentette, hogy nem változtat a büntetésen. És természetesen erre minden joga megvan, hiszen a szabálykönyv szerint a széria mérlegelheti az eseteket.
A NASCAR szabálykönyve szerint egy meglazult kerék miatt a csapatfőnököt és két további csapattagot négy futamra felfüggeszthet. Nem írja elő a szabálykönyv, hogy az eltiltott személynek részt kell vennie a kihágásban.