A Bristol Motor Speedway dirt versenypályán megrendezésre kerülő második versenyt immáron éjszaka fogjuk tartani.
Az átállással kapcsolatos vélemények általánosan pozitívak voltak. A versenyzők egy hagyományosabb dirt futamra számítanak, amikor magyar idő szerint hétfő hajnalpban pályára lépnek a félmérföldes pályán.
„Szerintem nagyszerű dolog, hogy éjszakára helyezzük át ezt a versenyt” – mondta a NASCAR Cup Series 2020-as bajnoka, Chase Elliott, aki tavaly a 26. helyről rajtolva a 10. helyen végzett. „Azt hiszem, ez sokat segít a problémáinkon, remélhetőleg a nedvesség a pályán marad, és emiatt kisebb gondot okoz majd a por is.”
„Azt hiszem, mindaz, amit tavaly tanultunk, nagyszerű eszköz volt ahhoz, hogy hogyan fogjunk hozzá az idei szezonban. Úgy tűnik, hogy jó irányba haladtak a dolgok, és remélhetőleg jó show lesz. Szerintem sok lehetőség rejlik benne.”
Nem az éjszakai versenyre való átállás az egyetlen nagy különbség. A versenyzőknek és a csapatfőnököknek alkalmazkodniuk kell az új Next Gen versenyautóhoz, amelyet idén vezettek be a NASCAR legjobb sorozatában.
„A tavalyi autó és a Next Gen autó keverékét fogjuk kipróbálni” – mondta Rudy Fugle, William Byron csapatfőnöke, aki a Cup sorozat eddigi egyetlen kétszeres győztese az idei szezonban. „Van néhány feljegyzésünk a NASCAR múlt heti tesztjéről.”
„A különbség a salakon való versenyzéssel szemben azonban az, hogy milyen gyorsan változnak a pálya körülményei. Szinte minden körben más ívet kell autózni.”
Ráadásul maga a pálya felépítése is különbözik attól, amit a tavalyi nyitófutamon használtak.
Ahelyett, hogy a pálya aljától a tetejéig egyenletes lejtő lenne, az idei változat fokozatos emelkedést alkalmaz – 16 fokot az alján, 19 fokot a tetején – annak reményében, hogy egy életképes második versenysávot hoz létre.
Joey Logano, egy olyan versenyző, akinek igen kevés tapasztalata van a dirt pályán, mégis a tavalyi versenynek ő lett a meglepetésgyőztese.
Idén végre előnyben lehetnek a dirt specialisták Bristolban?
Elméletileg az éjszakai verseny segít a pályának megtartani a nedvességet, és valószínűleg jobban kedvez az olyan pilótáknak, mint Christopher Bell és Kyle Larson, akik dirt pályákon nőttek fel, és továbbra is erősen jelen vannak ebben a szakágban.
Larson és Bell tavaly a mezőny eleje közelében versenyzett, amikor összeütköztek, és végül a mezőny végén kullogtak be a célba.
A Bristol Dirt verseny indulási sorrendjét a szombati négy 15 körös kvalifikációs futam során határozzák meg.
A 250 körösre tervezett Cup verseny lesz az első, amelyet húsvét vasárnapján rendeznek meg azóta, hogy Rusty Wallace 1989-ben Richmondban győzött a havazás miatt februárról elhalasztott versenyen.
Az események magyar idő szerint szombaton, 22:30-kor indulnak majd meg. Ekkor először a Truck Series fog kvalifikációs versenyeket futni, később pedig éjfél magasságában jönnek majd a Cup Series autói. A nap a hajnali 2 órakor rendezett Truck versenyben csúcsosodik majd ki.
A vasárnap már csendesebb lesz Bristolban, hiszen a nap folyamán csak egyetlen futamot tartanak – sőt ez nálunk már hétfőre át fog csúszni -, méghozzá a Cup Series versenyét hajnali 1 órakor. Ezt természetesen szokás szerint az ARENA4+ szolgáltatásán követhetik majd.