péntek, március 29, 2024

A Toyota Racing fejese nyugodtabban tekint a Next Gen autóra

Dátum:

Megosztás:

David Wilsonra nem jellemző, hogy sokszor megjelenne a Toyota NASCAR tesztjein, azonban a múlt heti Next Gen gyakorláson mindenképp ott akart lenni.

- Reklám -

Úgy voltam vele, hogy oké, ez lesz a legfontosabb teszt, mert eddig még nem vittük el az új autót egy Super Speedway-re” – mondta Wilson a RACER-nek.

- Reklám -

Wilson elismerte, hogy a NASCAR-nak világos terve van Daytonára. Miután a tisztviselők látták, hogy mire van szükségük, engedélyezték a csapatoknak, hogy a saját programjukon dolgozhassanak.

Wilson a kezdetektől fogva nem rejtette véka alá a véleményét a Next Gen autóval kapcsolatban.

- Reklám -

Az előzetes tervek szerint az autó 2021-ben debütált volna, amit Wilson már a bejelentéskor túlságosan optimista célnak tartott.

A NASCAR 2022-re halasztotta a debütálást, az autó tesztelése pedig 2021-re elképesztően felpörgött, és az év végére a csapatok végre pályára gurulhattak saját járműveikkel.

Daytonában volt a harmadik teszt a ’21-es szezon vége óta. Ugyanakkor ez volt az első alkalom, amikor egy a versenyzők a draftolást is kipróbálhatták.

Jobb előérzetem van, mint az első időkben (a Next Gen autókkal kapcsolatban – a szerk.). Sőt kijelenthetem, hogy hosszú idő óta most vagyok a legnyugodtabb” – mondta Wilson.

Őszinte és kissé szókimondó voltam azzal kapcsolatban, hogy a NASCAR le van maradva a fejlesztéssel.

A jó hír az, hogy azt hiszem, november végén elért mélyponton túl vagyunk. Akkor egy nagy káosz volt az egész.

Denny Hamlin (balra) és David Wilson (jobbra) a Toyota Next Gen autójának bemutatóján / Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images)

A fordulópont a Next Gen fejlesztésben

A Toyota Racing vezérigazgatója hozzátette, a NASCAR szezonzáró bankettjéig nem volt összhang a csapatok, és a széria között, azonban ekkor változás történt.

Steve O’Donnell (a NASCAR ügyvezető alelnöke és vezető versenyfejlesztési igazgatója) és John Probst (a NASCAR versenyinnovációért felelős vezető alelnöke) összehívta a sportág legfontosabb embereit egy szobába, és lehetőségünk volt egy őszinte beszélgetést folytatni.

Ez egy kis családterápia volt. Kiszellőztettük a problémáink. De ami ebből következett, az egy kis paradigmaváltás volt a tesztelés módját illetően, mert hiányzott egy kis fegyelem a szervezésből” – jelentette ki Wilson.

Ami ezután történt, nagyon megváltoztatta Wilson hozzáállását.

A két decemberi hét, amikor Charlotte-ban teszteltünk, az egyik legjobb teszt volt, amit eddig ezzel az új autóval csináltunk, és ezt a NASCAR által összehozott szervezettségnek és fegyelemnek tulajdonítom.

A NASCAR ezután a teszt után döntötte el az autó specifikációit, így Wilson is fellélegezhet, és a több lóerőre való áttérés a Toyota főnöke által üdvözölt döntés volt.

A 670 lóerős motorcsomag tökéletes lesz a köztes pályákhoz, az épített pályákhoz és a rövid oválokhoz.

Persze későn jött a döntés, és nekünk most kell fejleszteni ezeket a motorokat, szóval ez egy kis kényelmetlenség, de mindannyiunknak meg kell küzdenünk ezekkel a kis problémákkal.