A Texas Motor Speedway versenypálya felületét megpróbálja jobbá tenni a NASCAR a hétvégi Cup Series rájátszás fordulóra.
Minderről Scott Miller, a NASCAR versenyügyi alelnöke beszélt a SiriusXM NASCAR rádióban.
„Nagyjából ugyanazt fogjuk csinálni, amit eddig is tettünk, a másfél mérföldes pályákon” – mondta Miller. „Felgyantázzuk, majd végighúzunk rajta néhány gumit.”
„Megpróbálunk több ívet létrehozni, hogy könnyebben tudjanak versenyezni a sofőrök.”
A gyanta az elmúlt évben vált a NASCAR egyik legelterjedtebb eszközévé, és számos másfélmérföldes versenypályán használták már.
A múltban a texasi pályát rutinszerűen kezelte a NASCAR a PJ1 tapadási keverékkel, de a versenyzők kritizálták a pályát, mondván olyan vastagon alkalmazzák azt, hogy nehéz eltüntetni őket akkor, amikor az NTT IndyCar Series a pályára érkezik.
Az IndyCar Series futamai egyíves versenyekké válnak, mert a versenyzők nem akarnak belekerülni a PJ1 keverékbe, hiszen az azonnali tapadásvesztést jelent nekik.
A PJ1-et hővel kell aktiválni ahhoz, hogy a gumi felszedésével tapadást biztosítson. Ha nem így van, akkor csúszóssá válhat, és a versenyzők jégszerű borítást tapasztalhatnak. A múltban a versenyzők részéről is érkezett kritika azzal kapcsolatban, hogy hol alkalmazták.
Az Xfinity Series szombaton, szeptember 24-én Texasban versenyez a rájátszás nyitófutamán, míg a Cup Series vasárnap kezdi meg a rájátszás második fordulóját. A pályabejárás mindkét sorozatban szombaton kezdődik.