Nincs egyszerű helyzetben a NASCAR. A Next Gen autóval kapcsolatos pozitivitás kezd lecsengeni, és egyre többet panaszkodnak a versenyzők.
A SiriusXM NASCAR rádióban szerdán adott interjúban Scott Miller, a NASCAR versenyzésért felelős alelnöke elmondta, hogy több tényező is szerepet játszott a Martinsville-i verseny unalomba fulladásában.
A két héttel ezelőtti NASCAR Cup Series richmondi futam is már inkább a stratégiáról szólt, mintsem a versenyzésről, szombat este Martinville-ben pedig már odáig fajult a helyzet, hogy nem történt a pályán zöld zászló alatti előzés az első helyért.
Miller véleménye a versenyről több versenyző kijelentéseit tükrözi, azaz, nincs egyetlen tényező, amire rá lehetne mutatni.
„Értelemszerűen a versenyzők elég nagy keresztmetszetével álltunk kapcsolatban, hogy megtudjuk a véleményüket. Találkoztunk a Goodyearrel is” – mondta a NASCAR egyik legmagasabb pozícióban álló tisztviselője.
„Tervezünk egy gumitesztet Martinsville-ben az év későbbi szakaszára, hogy ott kipróbáljunk néhány új dolgot.”
„A versenyzők a váltást említették lehetséges problémaként. Átnézzük az adatokat, és megnézzük, hogy a következő alkalommal, amikor visszamegyünk, mit tudunk majd tenni az ügy érdekében.
„Fantasztikus, hogy az események éjszaka zajlanak. Van egy utánozhatatlan hangulata a dolognak, de a hideg hőmérséklet és az éjszaka határozottan nagyobb kihívást jelent, mint azt bárki is gondolná. Azt hiszem, ez is közrejátszott.”
A NASCAR Next Gen autójának új, 5 sebességes, szekvenciális váltójával a versenyzők által a pályán tapasztalt nagy mennyiségű váltás kiküszöbölése érdekében valószínűleg más áttételre lenne szükség, mondta Miller.
„Még ha meg is kapnánk azt a felső fokozatot pontosan azon a fordulatszámon, amire mindenki vágyik, valószínűleg még akkor is váltanának a srácok.”
„Egyszerűen ha kopik a gumi, és lassul az autó, akkor sokkal gyorsabban lehet menni úgy, ha váltanak.„