A NASCAR véglegesítette a Next Gen autókra vonatkozó szabályokat, melynek értelmében a pályák többségén 670 lóerős motorokat fognak használni.
A NASCAR új generációs autóit az előző hónapokban intenzív teszteknek vetették alá. A Charlotte Motor Speedwayen rendezett gyakorlások azonban rengeteg hiányosságra világítottak rá. Az egyik legnagyobb gond a versenyzők szerint az autó vezetési élményével kapcsolatos volt. Az eredetileg tervezett 550 lóerős motoroknak, valamint a túlzott tapadást generáló aerocsomagnak köszönheően szinte padlógázassá tették a charlotte-i ovált. Ennek köszönhetően nemcsak a vezetési élmény csökkent, de az előzések is szinte lehetetlenné váltak. A csapatok a probléma kiküszöbölésére változtatásokat kértek a hátsó szányon, valamint a diffúzoron, illetve a motorerő növelését szorgalmazták.
A NASCAR hallgatott a csapatokra, és a múlt heti kétnapos teszten már a módosított autókat küldték a pályára. A végeredmény kivétel nélkül mindenki tetszését elnyerte. Volt, aki a 3 generációval korábbi autókhoz hasonlította az élményt, mások pedig a több íven való haladás lehetőségét emelték ki. A pozitív tapasztalatoknak köszönhetően a szervzet hamar döntésre szánta el magát, és bejelentették, véglegesítik a teszten kipróbált módosításokat.
Ez azt jelenti, hogy a road pályákon, valamint a 2 mérföldnél rövidebb oválpályákon a 670 lóerős motorokkal, valamint 4 inches (kb. 10 centis) hátsó szárnyakkal ellátott autókat fogják csatasorba küldeni.
„Egy két éves folyamat végére értünk” – nyilatkozta a NASCAR alelnöke, Steve O’Donnell. – „Nyilvánvalóan a pénteki teszt döntötte el végleg a dolgot, de egészen addig több ezer órányi teszt, valamint rengeteg gyártói egyeztetés zajlott, aminek köszönhetően körvonalazni tudtuk a Next Gen autó végleges formáját. Pénteken pedig véglegesteni tudtuk azt. A tesztet követően egyeztettünk a csapatokkal, a versenyzőkkel, és mind egyet értettünk abban, hogy meg kell tennünk ezeket a változtatásokat, és ezek szerint kell versenyeznünk a nem superspeedway pályákon.”
Az autók első éles bevetésére a február 6-i Clash-en kerül sor, addig azonban január során újabb teszteket bonyolítanak le a 7. generációs autókkal. A 2 mérföldnél hosszabb pályákon, így az évadnyitó versenynek helyt adó Daytona-i pályán alkalmazott konfigurációról a jövő hónapban születhet döntés.