vasárnap, június 26, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapIndyCarÉrkezik az elektronikus versenybírói rendszer az IndyCarba

Érkezik az elektronikus versenybírói rendszer az IndyCarba

- Hirdetés -

A 2022-es IndyCar szezonban bevezetésre kerül a Formula 1-ből már jól ismert elektronikus versenybírói rendszer.

Ez hatalmas előrelépést jelent a széria számára, valamint nagy segítség lesz majd a versenyzők, és a versenybíróknak is.

- Hirdetés -

A Racer információ szerint a bevezetésre kerülő 50×50 cm átmérőjű led panelek minden kanyar előtt megtalálhatóak lesznek.

Az elektronikus versenybírói rendszer [EM Motorsports Marshalling System – a szerk.]  egyik nagy előnye a sokkal gyorsabb információ áramlás, aminek köszönhetően a versenybíróság hamarabb tud majd döntéseket hozni.

- Hirdetés -

“Az EM-el szoros kapcsolatot ápolunk, hiszen ők gyártják az baleseteknél adatokat összegyűjtő rendszerünket, valamint a kis fülhallgatóba épített lassulás mérőket is. Ez a LED szerkezet alapvetően nagyon hasonló lesz a Formula 1-ben használthoz” – mondta az IndyCar versenyigazgatója, Kyle Novak.

A jelenlegi működési szisztémában egy pályabíró lengeti a zászlót, míg egy másik szól rádión a versenybíróknak, hogy mi történt.

“Továbbra is a pályabírók kezében marad az irányítás, hiszen a kanyaroknál továbbra is ők fognak irányítani, de amint történik valami, azonnal látni fogjuk a központi rendszernek köszönhetően.”

Novak szerint ebből a versenyzők fognak a legjobban profitálni, hiszen sokkal jobban láthatóak lesznek a panelek, mint a zászlók.

“Talán nem titok, hogy 2018 óta megpróbálunk minél kevesebb teljes pályás sárga zászlós periódust létrehozni. Inkább helyi sárga zászlókkal figyelmeztetjük a versenyzőket a lehetséges veszélyekre. Mindezt azért tesszük, hogy gördülékenyebb legyen a verseny menete. Emiatt is éreztük úgy, hogy egy olyan jól látható, rendszert kell bevezetnünk, amit akár még a világűrből is lehet látni” – jelentette kis humorosan Novak.

A versenyigazgató hozzátette, a kék zászlós, és esetleges csúszós felületekre figyelmeztető jelzéseket is a pályabírók fogják kezelni.

- Advertisement -
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss