Santino Ferrucci pályafutásába új életet lehellt, hogy az IndyCar egyik legrangosabb istállója tavaly megkereste. Végül nem kapott lehetőséget az autóban éles helyzetben, de ezt is sorsdöntőnek érezte.
Ferrucci korábban a Haas F1-csapatánál is volt tesztpilóta, de miután bezárult előtte az F1 kapuja, az IndyCar-ban próbált szerencsét. 2019-ben a legjobb újonc lett az Indy 500-on, mégis csak abban az évben és 2020-ban kapott állandó ülést az első számú amerikai formaautós sorozatban.
Néhány vendégszereplése volt azóta, és vacillált, hogy hosszú távon átváltson a NASCAR-ra, amelynek a második ligájában, az Xfinity Series-ben is rajthoz állt pár futamon. Ebben a helyzetben kapott egy váratlan telefonhívást a bajnoki címekért rendszeresen harcban álló Penske csapat elnökétől, Tim Cindrictől tavaly nyáron annak apropóján, hogy megsérült a pilótájuk, Josef Newgarden, és kérdésessé vált a részvétele az iowai versenyeken.
„Lefagytam, amikor Tim telefonon hívott. Visszakérdeztem, hogy Tim kicsoda? Aztán mondtam, hogy elnézést, Mr. Cindric. Ó istenem. Teljesen elszédített a hívás – mesélte az IndyCar honlapjának. – Felnyitotta a szemem, hogy itt van rám szükség.”
„Érdeklődtek utánam, hogy milyen a tehetségem, ez komoly volt. Bár nem ültem be az autójukba, de ez hatalmas előrelépést jelentette a karrieremben.”
„Nem tudom eléggé megköszönni a csapatnak, hogy lehetőséget adtak, hogy dolgozhattam a mérnökeikkel, a szimulátorukban, hogy egy hétig olyan volt, mintha a Penske pilótája lettem volna. Káprázatos volt.”
Newgarden végül vezethette az autóját, de Ferrucci profitált a Penske érdeklődéséből: idén újra teljes állású versenyző lett az IndyCar-ban A.J. Foyt csapatánál, az újonc Benjamin Pedersen csapattársaként ő lesz az istálló rutinosabb pilótája.