Alexander Rossi izgatottan várja a jövő hétvégi Forma-1-es Miami Nagydíjat, de azt is kiemelte, hogy az F1 növekvő jelenléte az Egyesült Államokban veszélyt jelenthet az IndyCar-ra.
Az Andretti Autosport pilótája azt is elmondta, hogy akár a Circuit of The Americas és Miami meglévő futamai mellé egy harmadikat is el tudna képzelni Las Vegas-ban, akár már 2023-ban.
„Őszintén szólva izgatott vagyok a Forma-1 és Amerika miatt. Már régóta vártuk, hogy több futam is legyen az Államokban. Ez egy nagy ország. Nincs okunk arra, hogy ne legyen három verseny. A jövő évtől kezdve elméletileg három futamunk lesz. Ez egy alapvetően egy csodálatos dolog.” – mondta Rossi.
Rossi azt is hozzátette, hogy szerinte az F1 fokozott fellendülése az IndyCarnak is jót tesz, mert „az emberekben újra tudatosul, hogy mit is kínálnak, és mennyire királyak az autósportok. Azt hiszem, hogy volt egy időszak, amikor a fiatalabb generáció nem tartotta annyira érdekesnek az autókat, és nem is szereztek jogosítványt. Őszintén szólva úgy gondolom, hogy én része voltam annak az utolsó fázisnak, amikor még igazán szerettük az autókat és hasonlókat.”
„Azt hiszem, most, hogy a motorsport többet kínál, mint csak autókat, és egy szórakozási formát, az emberek visszatértek hozzá, és rájöttek, hogy ez valójában egy nagyon jó sport. Szerintem a motorsport minden formája felemelkedőben van.”
Az IndyCar-nak fel kell vennie a kesztyűt
Rossi arra is figyelmeztetett, hogy az IndyCar-nak javítania kell a látogatottságán. Arra a közvetlen kérdésre, hogy a Forma-1-et az IndyCar versenytársának tekinti-e, így válaszolt:
„Persze, hogy az, különösen, ha az amerikai piaci részesedést nézzük. Három futammal ez olyasvalami, amivel tisztában kell lennünk, és mindenképpen folytatnunk kell a fejlesztést és a tervezést a sorozat, a versenyzői személyiségek, a csapatok és a képviselet tekintetében egyaránt.”
„Az egyik példa, ami elméletileg fantasztikus lesz idén, az Iowa” – folytatta Rossi. „Egy olyan promóter, egy partner rendezi, aki tényleg beáll egy esemény mögé, és kezdetben sok tőkét fektet bele. Szerintem hatalmas lesz, nem igaz? Ha ez úgy sikerül, ahogyan azt mindannyian várjuk, akkor azt hiszem, ez egy nagyon jó alapot teremt a többi pálya és helyszín számára, ahová elmegyünk, mint egy példa arra, hogy ezt kell megtenniük.”
„Nézzük Long Beach-et, amely annyira népszerű, nézzük St. Pete-et, nézzük Indy-t. Ez azért van, mert ez egy esemény, igaz? Igen, a versenyzés maga valószínűleg a legfőbb oka, hogy az emberek ott vannak, de ez nem minden. Nehéz meggyőzni valakit arról, hogy három napot szánjon az életéből arra, hogy nézze az autókat, ahogy a pályán köröznek, nem igaz? Az összes többi dolog az, ami egész nap leköti az embereket, és ami miatt el akarják hozni a barátaikat és a családjukat is.”
„Szerintem a Forma-1-nek megvan ez a fajta szexepilje. Jó munkát végeztek a marketingben, ezt hangsúlyozzák, ezt mutatják meg. Úgy gondolom, hogy az IndyCar-nak bizonyos mértékig ezen kell dolgoznia, de nekünk is kreatív módon kell tovább népszerűsítenünk a termékünket, amivel rendelkezünk. Szerintem nagyon különleges, amink van, de kreatívnak kell lennünk, és továbbra is a határokat kell feszegetnünk, hogy megmutassuk ezt az embereknek.”
Jöhet az IndyCar doku?
Arra a kérdésre, hogy üdvözölné-e az F1-es Drive to survive sorozat IndyCar-os megfelelőjét, azt mondta, hogy „potenciális problémát jelenthet, ha egy forgatókönyvszerű helyzetbe kerülünk„, de egyébként „nem látom, hogy bármi negatívum lenne benne.”
„Annyi minden történik azon kívül, hogy egy versenyautóban vagy vasárnap a pályán, amire az emberek kíváncsiak. Megvan a képességünk arra, hogy ezt megmutassuk. Azt hiszem, az IndyCar sokkal befogadóbb, és a személyiségek sokkal nyitottabbak arra, hogy megosszák gondolataikat és érzéseiket, mint talán a Forma-1-ben. Szerintem ez nagyon, nagyon jól működhet.”
„Azt hiszem, mindannyiunknak emlékeznünk kell arra, hogy végső soron a szórakoztatóiparban vagyunk. Ez vagyunk mi. Ezért beszélünk mindig a show-ról. Ezért vagyunk mindig érdekeltek abban, hogy az autót fejlesszük. Mindig van miről beszélnünk és csevegnünk. Azt hiszem, az IndyCar is tisztában van ezzel.”
„Nem feltétlenül a pályán lévő termék a probléma, igaz? Inkább az, hogy megteremtsük a körülötte lévő zajt, amiben küzdünk, ami hiányzik.„