Alexander Rossi rendkívül hálás volt csapatának, amiért az edzésen történt kisiklását követően gyorsan újjáépítették autóját.
Rossi a reggeli edzésen eléggé csúnyán odaverte autóját az utolsó kanyart övező korláthoz, és a sérülés elég nagy volt ahhoz, hogy egy teljesen új hátsó futóművet és egy új motort kelljen beszerelni.
A csapatnak kevesebb mint 2 óra 45 perc állt rendelkezésére, hogy az szerelést elvégezze és az autót beállítsa a kvalifikációra.
Alexander Rossi a kvalifikáció elejétől kezdve keményen dolgozott a 27-es Andretti Autosport szerelőiért.
A Q1-ben az ötödik leggyorsabb volt a 13 autóból álló csoportból, a Q2-ben a harmadik leggyorsabb a 12 autóból álló csatában, majd a Firestone Fast Sixben ötödik lett, 0,3 másodperccel elmaradva Rinus VeeKay pole idejétől.
„Hihetetlen volt” – mondta Rossi a csapata munkájáról. „Azt hiszem, hatan voltak benne, sőt a menedzsment tagjai is részt vettek a munkálatokban… Nagyon nehéz helyzet volt egy motort és egy váltót beszerelni. Szóval igen, nagyon nehéz helyzetbe hoztam őket.
Csodálatos volt, hogy egyáltalán ott lehettem az időmérőn. Nyilvánvalóan tudtuk, hogy az autó egész hétvégén erős volt. A piros gumikon nem voltunk annyira erősek, így a Q1-ben picit találgattunk.
Végső soron, ahhoz képest, ahol két órával ezelőtt voltunk, azt hiszem, mindenki megkönnyebbült és boldog, hogy túljutottunk ezen. Bármilyen eredményt érünk el ezen a hétvégén, az biztos, hogy ezeknek a srácoknak lesz köszönhető.”
Rossi azt is elmondta, miért lett volna olyan nagy katasztrófa, ha nem készül el a 27-es Honda a kvalfikáció kezdetéig.
„Ha nem sikerült volna a kvalifikáció, akkor a 26. helyről rajtolnánk, ami óriási szívás lenne. A jelenlegi autóval nagyon nehéz előzni, akár oválról van szó, akár épített, vagy utcai pályáról. Óriási előny ha az első hatban vagy. Nagyon örülök, köszönöm a srácoknak.„